Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

wenne87

Medlem
Någon som vet hur pass fullbokad 944 är 1/6? Med tanke på inställt 31/6? Vi sitter i Chicago och flyger hem imorrn men är gärna kvar lite längre, vad tror ni möjligheterna för det är?
 

palmen

Moderator
Spelar ingen roll - du har rätt till ombokning när det passar dig enligt EU261/2004.
Tolkar det som att de har resa hem idag som inte är inställd men att de kan tänka sig att åka hem senare, då har de ingen 261/2004 som hjälper dom.
Även om många ska bokas om så tror jag inte man låter passagerare som ska åka dagens flight stanna längre. Det är nog bara sas som kan svara på det i vilket fall så inger vi på forumet kan hjälpa till med.
 

Dr. Miles

Expert
Tolkar det som att de har resa hem idag som inte är inställd men att de kan tänka sig att åka hem senare, då har de ingen 261/2004 som hjälper dom.
Även om många ska bokas om så tror jag inte man låter passagerare som ska åka dagens flight stanna längre. Det är nog bara sas som kan svara på det i vilket fall så inger vi på forumet kan hjälpa till med.
Precis. Och i så fall kan kundtjänst inte hjälpa er per telefon. Ni måste ändå ta er till flygplatsen och fråga check in personal.
Med andra ord, mycket besvär för mindre vinst.
 

JohanE

Medlem
Efter 11år som guldkortsinnehavare råkade även jag ut för ett inställt flyg. I fredags skulle jag med hustru ta SK901 från CPH till EWR men blev ombokade till resa dagen efter. På grund av tekniska missöden med en annan maskin användes vår maskin till att ta passaggerare till SFO istället.

Vår bokning var i business med poäng (2-4-1) och nu tänkte jag försöka dra nytta av er samlade kunskap för att se om jag kan förvänta mig någon form av kompensation från SAS till följd av fördröjningen. Vår resa var bara fyra nätter så det var en relativt stor förkortning av vår resa.
 

011430121

Medlem
Någon som vet hur pass fullbokad 944 är 1/6? Med tanke på inställt 31/6? Vi sitter i Chicago och flyger hem imorrn men är gärna kvar lite längre, vad tror ni möjligheterna för det är?
Som det ser ut just nu finns det platser på SK946 och inga på SK944 men då vet man inte hur många av platserna som har gått till de som skulle åka den 31/5 och blivit ombokade till idag
upload_2016-6-1_10-36-29.png
 

wenne87

Medlem
Nu ser det ut som att SK943 idag blir sen drygt 4 timmar, vilket lär resultera i att 944 med blir försenad, frågan är dock om ORD har tillåtelse för avgångar efter midnatt, samt att på vissa ställen står ny avgångstid från CPH 13.10 imorgon, så här sliter dem nog...
 

AABack2ARN

Medlem
ORD har inte curfew. Det är "massor" med plan schemalagda mellan midnatt och 5 på morgonen varje dygn. Personalen däremot kan ha andra regler.
 

wenne87

Medlem
Då kan jag meddela att planet är rejält överbokat, vi blir kvar, 600 euro i boks och extremt tacksam personal när vi anmälde oss frivilligt! Förövrigt tog securityn endast 10 min idag!
 

wenne87

Medlem
En tillägsfråga, enligt personal på SK är det en ny "grej" att man bara ersätter med 300 euro för volontärer... stämmer verkligen detta? Vi fick vouchers på 300 men inte signat ok på något. Vi blir trots allt ca 22 tim sena hem. Det borde inte göra någon skillnad kan man tycka?
 
Toppen