Meazza
Medlem
Är det samma avgift på Coop MMM och SAS MC?
Pris & korttyper - Betalo.seJa det ska det vara. Det är Mastercard i bägge fallen.
Coop MedMera Mer 1%
Övriga Visa och MasterCard-kort 1,9%
Är det samma avgift på Coop MMM och SAS MC?
Pris & korttyper - Betalo.seJa det ska det vara. Det är Mastercard i bägge fallen.
Om en vecka förvärras villkoren för Coop MMM kraftigt. Det bästa är då att använda Amex Elite för att betala räkningarna via Betalo/Billhop. Det blir då även mer fördelaktigt att använt SAS MC än Coop MMM om jag räknat rätt. Se tabell här. Notera att denna tabell räknar med en avgift för AMEX på 2.5% och inte 2.1% så tabellen är inte helt relevant. Med Billhop kan man få 2.1%. Gäller faktiskt även Betalo.
Ursäkta om jag inte hänger med, men på vilket sätt försämras villkoren för Coop MMM kraftigt om en vecka?
Man kan inte betala sin kreditkortsräkning med ett annat kreditkort via Betalo eller Billhop. Det ska vara spärrat.
Jag använder just nu billhop för mitt Amex och kommer att göra det fram till betalningar som görs fram till sista juni pga. kampanjpris hos den. Sen kommer jag använda betalo igen då jag tycker deras tjänst ger ett bättre intryck.Fick mitt Amex-kort sent så för att komma upp i spend tänkte jag prova på att använda en tjänst av det här slaget. Vilken skulle ni rekommendera? Betalo eller billhop? Har ni haft några negativa erfarenheter? tacksam för svar![]()