Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Om en vecka förvärras villkoren för Coop MMM kraftigt. Det bästa är då att använda Amex Elite för att betala räkningarna via Betalo/Billhop. Det blir då även mer fördelaktigt att använt SAS MC än Coop MMM om jag räknat rätt. Se tabell här. Notera att denna tabell räknar med en avgift för AMEX på 2.5% och inte 2.1% så tabellen är inte helt relevant. Med Billhop kan man få 2.1%. Gäller faktiskt även Betalo.

Om en vecka förvärras villkoren för Coop MMM kraftigt. Det bästa är då att använda Amex Elite för att betala räkningarna via Betalo/Billhop. Det blir då även mer fördelaktigt att använt SAS MC än Coop MMM om jag räknat rätt. Se tabell här. Notera att denna tabell räknar med en avgift för AMEX på 2.5% och inte 2.1% så tabellen är inte helt relevant. Med Billhop kan man få 2.1%. Gäller faktiskt även Betalo.

Ursäkta om jag inte hänger med, men på vilket sätt försämras villkoren för Coop MMM kraftigt om en vecka?

SEB har sen flera år tillbaka ansett att betalo inte är ett godkänt företag att betala till, och ger dem rätt att säga upp krediten om man använder det till det. Det bryter antagligen inte mot villkoren på ett sätt som skulle hålla i domstol men de är ju en bank och anser att de får göra vad de vill typ...

Dat skulle inte vara bra om detta fungerade Då skulle vi lätt hamna i USA-träsket där en hög procent snurrar sina kreditkortsräkningar varje månad genom att betala med ett annat kort. Sedan betalar man inte det totala beloppet varje månad utan snurrar runt räkningarna med ränta på 15-20%.

Fick mitt Amex-kort sent så för att komma upp i spend tänkte jag prova på att använda en tjänst av det här slaget. Vilken skulle ni rekommendera? Betalo eller billhop? Har ni haft några negativa erfarenheter? tacksam för svar :)

Fick mitt Amex-kort sent så för att komma upp i spend tänkte jag prova på att använda en tjänst av det här slaget. Vilken skulle ni rekommendera? Betalo eller billhop? Har ni haft några negativa erfarenheter? tacksam för svar :)
Jag använder just nu billhop för mitt Amex och kommer att göra det fram till betalningar som görs fram till sista juni pga. kampanjpris hos den. Sen kommer jag använda betalo igen då jag tycker deras tjänst ger ett bättre intryck.

Toppen