Senaste nytt

Trafikvarningstråden

KE2708 med Boeing 777-300 från Tokyo Haneda (HND) som skulle flyga till Seoul Gimpo (GMP) fattade eld på en av motorerna strax före take off.
Det blev utrymmning från planet på startbanan (eller på TARMAC) och det ledde till att över 300 avgångar till/från Tokyo Haneda är inställda.

KE2708 med Boeing 777-300 från Tokyo Haneda (HND) som skulle flyga till Seoul Gimpo (GMP) fattade eld på en av motorerna strax före take off.
Det blev utrymmning från planet på startbanan (eller på TARMAC) och det ledde till att över 300 avgångar till/från Tokyo Haneda är inställda.

Påminner en del om BA2276...

Hoppas att det gick bra för alla inblandade!

Hörde av en vän som flyger in SAS att deras pilotföreningen lagt varsel om strejk från jun 7.
Skulle gälla alla kortlinjer och från jun 3 inget jobb på ledig dag.
Finns tydligen källa i Västerbottenkuriren också.

Mvh

Vad betyder detta?
Att pga av storm så var det på eftermiddagen försening på FRA frankfurt flugplats. Många sena plan in som missa sina connetions. Vi sitter alla och äter på sheraton. imorgon ska allt vara ok men det lär vara fullt på vägen ut. Jag tänkte posta tidigar men brist på internet gjorte att jag fick upp det sent. Vad var oklart @Agö

Edit jag läste mitt inlägg nu och det var oklart som försvar så stod jag i biljett kön med 1000 andra för att få min hotel voucher och om bokning.

Storm/said = oväder på amerikanska. Har inget med blåsighet att göra, utan bara "oväder"
Storm/said = blåsigt på europeiska (engelska) 29 - 32 sek/sec. Har med exact vind och vindstyrka W/V att göra.

Mvh

Toppen