Senaste nytt

En förstklassig weekend i Mexico City med Lufthansa First Class

Kikat lite igen och blir väldigt sugen på att flyga Lufthansa first en gång till inom snar framtid! Det är verkligen bra i mina ögon :)

Instämmer i kören, bra återberättad resa och fina bilder!
Måste komma ihåg att aldrig läsa detta excellenta resereportage igen när jag är hungrig.

Fantastisk rapport!!!!! :):) Jag får nu snabba på mitt sparande av poäng så att jag kan åka First till Mellanöstern (inte den längsta flygtiden men väldigt lite poäng som behövs i förhållande till vad man får).

Lite märkligt att FCT tillhandahåller cigarrer men att man måste ta med sig detta själv i München!? Hur är det med first-loungen i Frankfurt, finns det cigarrer där?

Att lyckas omvända en kund från bittert förakt till att istället bli frälst av sin produkt måste ju ses som ett väldigt gott betyg till Lufthansa, och de verkar ju onekligen levererat. Tack Jonas, som vanligt, för en kanonrapport med underbar text och bilder. Det kan inte bli för mycket detaljer i en reserapport.

Årets reserapport, stort tack och bra jobbat! :)

Jag fick uppleva Lufthansa First för ett par veckor sen. Jag håller med; det känns som ett annat flygbolag.
Och nu sitter man här och längtar efter nästa upplevelse i deras First.
Håller också med att det är säkert en helt annan service och bemötande när man prata tyska. Jag är tysk och det kändes att jag fick mycket mer uppmärksamhet än de andra pax i kabinen.
Även fototour och småprat med Kapten och crew var inget problem alls på båda B747-8 (ex FRA) och A380 (ex HKG).

OriginalPhoto-484757936.702753.jpg

IMG_0412.JPG

Toppen