Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

EBD2016.PNG

Då var det klart med 10 veckor återstående på medlemsåret (och 3-4k poäng till som kommer att flygas). I år behövdes ingen renodlad MR - AMEX 20k, Houston 27,5k och en Hong Kong på 11,9k poäng har gjort gott.

Visa bifogad bild 52546

Då var det klart med 10 veckor återstående på medlemsåret (och 3-4k poäng till som kommer att flygas). I år behövdes ingen renodlad MR - AMEX 20k, Houston 27,5k och en Hong Kong på 11,9k poäng har gjort gott.
Min ser ganska exakt likadan ut... 41 flygningar, 110430 poäng.

Enda problemet är att det är sedan årsskiftet! (och utan Amex Elite)

Nybliven EBD här :)

För att hamna på kabinpersonalens manifest som EBD, behöver jag maila supporten och be de uppdatera mina framtida bokningar EBG->EBD för att kunna njuta av gratis fika i Go?

För att hamna på kabinpersonalens manifest som EBD, behöver jag maila supporten och be de uppdatera mina framtida bokningar EBG->EBD för att kunna njuta av gratis fika i Go?

Nej nej...

Du får likt oss andra som har varit Diamond i sedan starten snällt visa ditt EBD-kort när kabinpersonalen kommer med kortläsaren och kräver betalning...

Välkommen!

Det kan gå, mina tre senaste segment i Go har personalen kommit fram till mig och haft koll på att jag var EBD. Men kort kan behövas som @SASmackan skriver, det är lite obalans mellan regler och undantag...

Nu hände det! På min flight KRN-ARN fredag 6/5 så hann jag inte ens visa kortet innan flygvärdinnan påtalade att jag var EBD! Dessutom var hon helt nyanställd.
Däremot på vägen hem så visste INTE hon som skulle servera oss (verkade också nyanatälld) om det där med fri dryck, utan efter lite tjat så frågade hon kollegan...
I övrigt inga problem med fri dryck för vårt sällskap på tre nu då vi åkte i Go BCN-OSL. De t o m bjöd på smörgåsen.

Toppen