Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

Om det blir bokningsklass A för intra-EU är det en försämring, särskilt då minimipriserna på nya sajten verkar ligga strax över ordinarie pris på OT.

En förbättring är dock att man buda med poäng och få en ny bokningsklass. testade nyss min kommande resa CPH-MUC och för drygt 5000 poäng finns det chans till uppgradering. Om den går igenom får jag 1250 fler baspoäng (EBG) och "totalpriset" blir då strax under 4000 extrapoäng.

Testade Plusgrade förra veckan med Lufthansa och med minimibud båda vägarna fick jag igenom den ena resan.

För min personliga del är dessa detaljer mycket viktiga då jag behöver några uppgraderingar per år för att kunna förnya guldkortet.
Känns som en väldigt bra användning av mina poäng på jobbresor som bokas i ekonomiklass

Är det någon som har en bokning där det finns sträckor med både SAS och andra bolag? Ni får mer än gärna testa om ni erbjuds möjlighet att buda! Vore trevligt att veta om det bara är mina bokningar som av annan anledning nekas eller om det finns en brist i det nya systemet, som inte fanns hos OT.

Det trista här är att man inte vet hur ens bud ligger mot andras bud. Jag kunde ju sprutat på några poäng till om jag visste att det var nära. Lade mig precis över minimum CPH-EWR och så får vi se hur det går. Undrar om de "sparar" några plus/business så att det är lönt att kolla på flygplatsen om man blir nekad uppgradering via budandet. Och om det isf går att få en plats för de sedvanliga 15'/40' poängen.
Och då kommer alla se ditt bud och bjuda över så vad tjänar du? Är rätt självklart att det är dolda bud iom att folk då troligtvis bjuder mer om de vill ha en upgrade.

Om det här är en del av Eurobonus 3.0, är det en försämring eller förbättring?
Detta har inget med eurobonus som program att göra. Eller lika mycket med eurobonus som med Optiontown typ.

Är det någon som har en bokning där det finns sträckor med både SAS och andra bolag? Ni får mer än gärna testa om ni erbjuds möjlighet att buda! Vore trevligt att veta om det bara är mina bokningar som av annan anledning nekas eller om det finns en brist i det nya systemet, som inte fanns hos OT.
Ja, och jag blir nekad möjlighet att buda. Är bokad i plus.

OT kunde inte betalas med poäng, så jo.
Absolut är det så, men i så fall är det ju en förbättring i och med att nu kan betala med poäng men försämring i antal poäng man får tillbaka.
Jag ser dock ingen koppling till Eurobonus 3.0 i att man byter partner för uppgraderingar. Lika mycket samband som om priser går upp/ner på varor ombord om man betalar med poäng.

Toppen