Senaste nytt

När öppnar SAS Lounge på Göteborg Landvetter på morgonen?

ekf

Medlem
Nu när dom lagat SAS hemsida hittar jag faktiskt också att det står 60 min innan avgång. Samtidigt skriver swedavia 0530... Jag får nog ringa dom ändå!
Mig veterligen är varken SAS-loungen eller Menzies-loungen öppen före 05:30. Har sett alldeles för många (inkl mig) stå utanför och vänta på att endera ska öppna, detta vid 05:15 och framåt.
 

Volatyle

Medlem
Mig veterligen är varken SAS-loungen eller Menzies-loungen öppen före 05:30. Har sett alldeles för många (inkl mig) stå utanför och vänta på att endera ska öppna, detta vid 05:15 och framåt.
Fast en viktig parameter i denna iakttagelse är naturligtvis när första avgång gick den dagen du såg detta, annars blir det väldigt subjektivt :)
 

Volatyle

Medlem
Nu spekulerar jag lite, men eftersom Olo sa att tidigaste flyget går 0625 från Göteborg, och Olo brukar ha bra koll så kanske det är så att flyget till split är lite av en avvikelse med sin avgångstid på 0605. Därmed brukar kanske loungen normalt sett öppna runt 0525?

Hur som helst gäller 60 min innan avgång så SKA dom ju öppna 0505 denna dagen om man ska gå by the book.... Jag får ringa dom hör jag :) bästa är kanske att ringa dagen innan.
 

olo

Medlem
Vanligtvis är första *A München 0600, och då är inte loungen öppen när man passerat säkerhetskontrollen.
Frågan är om öppetiderna ändras de få månader som det går en flight till Split? Övriga dagar i veckan när den går någon annanstans, när avgår planet då?
Jag ha svårt att se SAS be SPP ändra bemanningen för Splitplanet. Hur många på det har ens tillgång till loungen?

Om de har det så vet garanterat inte personalen i loungen om det ännu... Skall du ringa gör det samma vecka. Och kom ihåg att de som jobbar kväll, inte jobbar morgon så de har nog ingen aning om sådana undantag.
 

Agö

Medlem
För att ta ett belysande exempel. SAS Lounge i Köpenhamn öppnar inte 04:45 de sommarmånader när SAS har mycket tidiga egna flighter som avgår 05:45 osv.
 

Volatyle

Medlem
Du har ju fått korrekt info? Jag kan be en polare som kör första SAS-kärran imorgon plåta skylten med öppettiderna om du vill.
Jag har två olika information just nu. SAS hemsida säger 60 min innan första avgång, swedavia säger 0530. Vilken av dessa som är korrekt kan jag inte avgöra men din ton var inte den trevligaste jag mött idag.
 
Toppen