Senator eller Eurobonus Diamond vad väljer Ni?

  • Thread starter Thread starter Matsson
  • Start date Start date
M

Matsson

Guest
Vårt resemönster de närmaste 3-4 åren är 150 000 miles per år till miles and more alternativt 130 000 till eurobonus.

( swiss F ger bara 2 x till EB)

Fördel EB såklart Amex koppling.

Fördel MM 5-600 k hiltonpoäng konverteras 10/1.

Lutar åt MM pga tillgång på award men vill gärna ha info av er som är Senator idag. Hur nöjda är ni?

Vad skall vi välja. Då vi är 3 i familjen lär companion awards samt upgrade vouchers kompensera amex 2-1 hoppas jag.
 
Om du flyger & spenderar tillräckligt, är det inte värt att ha EB bara för att få poäng från AmEx och använda MM för att kreditera flyg till?

Med MM kommer du ju åt bättre award inventory (minst hos LH Group antar jag) och dessutom kan du flyga LX F award, går inte alls med EB.
 
Det är mycket bra, du har relativt god tillgång till både LH och LX F.
 
M&M är bättre än Eurobonus om man flyger mycket med LH Group, framförallt i business och first då. Flyger man economy skulle jag nog heller satsa på EBD.
 
Under ett antal år varit i samma situation som dig.

Utan att veta ditt resemönster, men med 130/150.000 miles/poäng per år såg jag först till att komma upp till 100.000 miles och Senator. Fördelaktigt vid uttag vid interkontinentala bonusresor i business med Lufthansagruppen. Däremot alltför höga avgifter inom Europa, kanske med undantag för Fly smart i business.

Därefter samla ihop 45.000 SAS Eb poäng för guldkort att använda för bonusresor inom Europa samt ev. USA.

Anser Diamondförmånerna såsom godisbag, gratis drycker i ecconomy försumbara i detta sammanhang.
 
Tack för goda synpunkter, väljer M M och får dessutom två år Senator
 
Privat är största fördelen med M&M tillgång till awards. Dessutom är Miles & More Meilenschnäppchen riktigt bra värde för pengarna om man har möjlighet att planera långt i förväg.

I arbetet är booking guarantee det bästa, dvs boka dig i Y, G eller J och du är garanterad plats 48 timmar före avresa även om flighten är full eller överbokad.
 
JohanA skrev:I arbetet är booking guarantee det bästa, dvs boka dig i Y, G eller J och du är garanterad plats 48 timmar före avresa även om flighten är full eller överbokad.Klicka för att utvidga...


Finns (fanns?) inte det på SAS också om man är EBG eller högre?
 
Matsson skrev:Tack för goda synpunkter, väljer M M och får dessutom två år SenatorKlicka för att utvidga...


Varje gång du förnyar ditt Senatorkort, dvs. vartannat år får du två upgrade vouchers. Dessa

räcker till två uppgraderingar (one-way) short-haul eller en uppgradering (one-way) long-haul.

Naturligtvis i mån av plats.

Som @agehall skriver i sitt inlägg så är intjäningen rätt dålig i Economy, skaplig i Z (rabatterad

Business) och bra i C, D, J och F.
 
AABack2ARN skrev:Så hos MM gäller det för fler än en person i samma bokning?Klicka för att utvidga...
Erfaringsmessig er de betydelig mer fleksible enn SK selv om det ikke er en formell rettighet; med SK må man mereller mindre tvinge frem et ledig sete for EBG+ medlemmet, og ikke snakk om å forsøke å gi noe mer.
 
Har aktiverat familjens 5 år gamla konton och fört över 800 k hiltonpoäng till mitt(80 k mm) Slänger ut en kompletterande fråga, förmodligen i fel forum: finns det numera NÅGOT sätt att med betalkort överföra till miles and more utan att vara skriven i Schweiz /Tyskland?
 
Matsson skrev:Har aktiverat familjens 5 år gamla konton och fört över 800 k hiltonpoäng till mitt(80 k mm) Slänger ut en kompletterande fråga, förmodligen i fel forum: finns det numera NÅGOT sätt att med betalkort överföra till miles and more utan att vara skriven i Schweiz /Tyskland?Klicka för att utvidga...


Sen in i matchen.. Ja, det går i Schweiz.. @Jakob K kom nästan i mål i Tyskland, men något hände på vägen...



Jag kör dubbelt, men inte EBD men Senator + EBG. Dock ryker nog mitt EBG snart då jag inte har rest så mycket inom Skandinavien i år. Jag kör:

Amex Plat i Sverige + EB

Amex Plat i Schweiz + Miles & More



Jag har kört rätt mycket med AMEX i Sverige och byggt upp en bra balans av EB + 2-for-1.



Som statuskund är SEN hästlängder före i min värld (jämfört med EBG i mitt fall), bemötande runt i världen och fördelar är mycket bättre. Jag har "alltid" fått bonusplats när det har behövts på Lufthansa även om inget finns. Grym förmån att ha. Gäller ej Förstaklass med enbart Business.



Rapport kommer inom kort gällande nya Swiss F och nya loungen. Strunta i bilen i Frankfurt och FCT i Frankfurt, och satsa på Swiss First på A330 och B77W. Swiss är helt annan kaliber ombord, visade sig åter i natt at de håller högre klass än Lufthansa ombord. För mig är det som händer i luften viktigare än det som händer på marken.
 
Har bokning ut BKK hem SiN i F oktober, samt 3-4 resor F under 2017. ser fram emot fin rapport. Föredrar personligen swiss framför LH och når enkelt Senator på bekostnad av EBD. Kanske skall aktivera gammalt konto hos credit suisse i lausanne. Vill gärna att min spend på ett eller annat sätt kan konverteras till m-m via lämpligt kort. Kanske amex plat via club Carlsson t ex. Förövrigt, bil kan man åka hemma istället för 340 meter till Z gate
 
Jag ska vara en hel vecka i DACH nu och då tänkte jag gå runt bland alla banker och försöka få till SEN-kreditkort.



mvh




Senator skrev:Sen in i matchen.. Ja, det går i Schweiz..@Jakob Kkom nästan i mål i Tyskland, men något hände på vägen...Jag kör dubbelt, men inte EBD men Senator + EBG. Dock ryker nog mitt EBG snart då jag inte har rest så mycket inom Skandinavien i år. Jag kör:Amex Plat i Sverige + EBAmex Plat i Schweiz + Miles & MoreJag har kört rätt mycket med AMEX i Sverige och byggt upp en bra balans av EB + 2-for-1.Som statuskund är SEN hästlängder före i min värld (jämfört med EBG i mitt fall), bemötande runt i världen och fördelar är mycket bättre. Jag har "alltid" fått bonusplats när det har behövts på Lufthansa även om inget finns. Grym förmån att ha. Gäller ej Förstaklass med enbart Business.Rapport kommer inom kort gällande nya Swiss F och nya loungen. Strunta i bilen i Frankfurt och FCT i Frankfurt, och satsa på Swiss First på A330 och B77W. Swiss är helt annan kaliber ombord, visade sig åter i natt at de håller högre klass än Lufthansa ombord. För mig är det som händer i luften viktigare än det som händer på marken.Klicka för att utvidga...
 
Back
Top