Senaste nytt

Fredagstråden™

Trevlig påsk allihopa! Sitter i SJ2000 påväg till Göteborg (avgången som är framme 13.30). Någon annan medlem i förstaklassvagnen?

Skrikande spädbarn (inget ont om dessa egentligen) o mina hörlurar har tydligen valt att ge upp :/

Nya Zeeland har de skummaste alkohol-lagarna just kring påsk. På långfredag samt påskdagen så får man inte köpa (servera) alkohol utan att köpa mat. Du måste dessutom köpa ny mat varannan timme. Detta innebär att de flesta istället väljer att hålla stängt.
Ingen kul start på påsken.

Ägnar påsken åt att tömma min ateljé.
I 10 år har jag skapat på där och nu tvingas min lägenhet vara uppställningsplats för alla maskiner, verktyg och allt annat tills jag finner ny lokal.

Har du något utrymme över? Gärna norrort Stockholm men alla förslag beaktas.
Jag är i behov av 3-fas, vatten/avlopp och ventilation (ev montera en pax-fläkt ut). Minst 8 kvm, gärna mer men har extremt tight budget så det blir hyran som begränsar hur stor lokalen kan vara. Spread the word please.

Om två veckor ska min atlejé vara tömd, ugnen på ca 200 liter vara flyttad...
Även om jag har en stor trea slipper jag helst mellanlanda den hemma i lägenheten.

Det känns i kroppen idag att den lyfte, släpade och slet igår.
Tack och lov kanske, det gör att jag har lättare att släppa taget om mycket jag samlat på mig genom åren.

Nya Zeeland har de skummaste alkohol-lagarna just kring påsk. På långfredag samt påskdagen så får man inte köpa (servera) alkohol utan att köpa mat. Du måste dessutom köpa ny mat varannan timme. Detta innebär att de flesta istället väljer att hålla stängt.
Ingen kul start på påsken.

Tycker jag känner igen det där från ungdomens dagar. Verkar som man lärt sig av Sverige. Ingen mat, inget dricka.
Vilket ofta löstes med 1 Vållulle och 8 Stark hos lokala Kinakrogen. Eller som det var hos BZ - Paragrafsmörgåsar att tillgå till drickat

Glad påsk BC-vänner!

2735060af3427ef8622e0a2cb89a6a86.jpg

Alla goda ting är tre! ;-)

Har varit ute med ena dottern da hon precis lart sig cykla. Nu blir det ett par ol for aterhamtning, kopte nagra pale ale jag inte provat tidigare.

Ibland har sjömanslivet sina fördelar, inte alla dagar man har denna utsikten från "kontors fönstret (eller ventilen som d heter på ett fartyg ;))
Trevlig påsk alla vänner:)

IMG_3351[1].JPG

Söderarm samt Ålands hav

IMG_3355[1].JPG

Infarten till Mariehamn med fyren Marhällan (till Bb) samt Kobba Klintar (gammal lotsplats till Stb)

Toppen