Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

13 Februari på QR172 satt Jonas Eriksson med sina två kollegor i Business bara någon stolsrad bakom mig. Visste redan sedan tidigare att dem skulle flyga då jag stötte på dem i loungen också.

Lite sen på bollen (höhö) men:

Jag åkte med Sveriges alla FIFA/UEFA domare från Athen med SK778 ATH-CPH den 4 februari samt med vidare flyg mot Stockholm. Det var Jonas Eriksson, Johannesson och Al-Hakim med Entourage. Vidare inom fotboll så har jag suttit jämte en trött Erik Niva för några veckor sedan på sena kärran hem ifrån CPH.

En betydligt roligare fotbollsflygning var ett litet plan ned till Paris där Lennart Johansson UEFA presidenten åkte 1998 till Paris. Det var enbart jag och han som flög business och jag jinxade honom genom att önska honom lycka till i FIFA-valet mot Sepp Blatter.
Det är enda gången jag har flugit med en riktig VIP. Vi fick sitta och vänta på marken i 10-15 minuter medan en hel karavan av svarta Citroener kom körande. Blommor skulle delas ut och alla skulle ta ihand. Väl värt de 10 minutrarna det tog extra. :)

Toppen