Senaste nytt

Star Alliance Lounge i San Francisco

SkyTeam har samma regel, ingen access på domestic om man inte har internationell biljett inom ett dygn.

Gäller det för alla bolag inom SkyTeam? I United och Star Alliances fall så verkar man ju kunna posta alla resor, om man är amerikan och reser inrikes mycket, till EuroBonus och då få tillgång till United-loungerna även inrikes.

Inlägg från BusinessClass.se Loungen™ 2015 | Sida 102 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Jag har aldrig sett någon annan öppen lounge än United i SFO :(
När jag var där för 1 år sedan var Eva air loungen öppen i samband med sas flight. De kanske har lagt on tidtabell nu dock
Samma här, men som flera rapporterat har det funnits andra. :) "Plötsligt händer det" säger de ju i Trissreklamen. :)

Enligt Star Alliance webbsida
Kod:
San Francisco International Airport
Lounge: EVA Air Lounge
Terminal: International Terminal G Side
Opening Hours : During BR17/BR07(21:00-01:00)/BR27(14:00-17:00) operating time

SAS San Francisco->Köpenhamn under sommartidtabell 2015:

1234567
SK936
San Francisco SFO 17:35 - Köpenhamn CPH 13:15+1

Under sommartidtabell 2015 avgår BR27 fyra gånger i veckan.

2015/04/16-2015/04/29
1.3.5.7
BR27
San Francisco SFO 17:40 - Taipei TPE 22:10+1

2015/05/01-2015/06/30
1.3.5.7
BR27
San Francisco SFO 17:55 - Taipei TPE 22:10+1

2015/07/01-2015/09/30
1.3.5.7
BR27
San Francisco SFO 18:20 - Taipei TPE 22:10+1

Om man prickar in avresa från San Francisco på tis-, tors-, lördagar, kan det finnas risk att EVA Air Loungen inte är öppen.

Om man prickar in avresa från San Francisco på tis-, tors-, lördagar, kan det finnas risk att EVA Air Loungen inte är öppen.

Utan att ha 100% belägg för det kanman nog kosntatera att Eva Air loungen inte är öppen i samband med SAS avgång på tisdag, torsdag, lördag.
Förra gången jag åkte hem var en fredag, vilket förklarar varför loungen då var öppen.

Singapore har ju också en lounge där, och deras flighter avgår runt midnatt har jag för mig. (för lat för att titta upp)

Vid de två senaste besöken (oktober + mars) har Eva Air-loungen varit öppen i samband med SAS-avgången. Bättre utbud än i United-loungen. Senast var även Singapore-loungen öppen men då endast som kontraktslounge och ej som *A-lounge.

Vid de två senaste besöken (oktober + mars) har Eva Air-loungen varit öppen i samband med SAS-avgången. Bättre utbud än i United-loungen. Senast var även Singapore-loungen öppen men då endast som kontraktslounge och ej som *A-lounge.
I April på sfo så var det endast United öppen vid SAS avgången.

Besökte Singapore Loungen idag, kom in som *A Guld (EBD) besökare (reser med ANA). Klart ett bättre alternativ än United Club.
Det finns ingen "Star Alliance Gold" skyltning utanför eller i loungen.

Toppen