Agö
Medlem
Ja, och svaret är då ja, dessa kan komma att påverkas om detta inte löser sig före den 25 februari.Okej, jag backar ett steg o korrigerar mig, syftade på got, Umeå, Malmö primärt. Måste ta en liten g/t nu o läsa mig klok på alla svar![]()
Ja, och svaret är då ja, dessa kan komma att påverkas om detta inte löser sig före den 25 februari.Okej, jag backar ett steg o korrigerar mig, syftade på got, Umeå, Malmö primärt. Måste ta en liten g/t nu o läsa mig klok på alla svar![]()
När vi landat VBY fick vi info att en morgonflight bokats om 06:40->09:15.
Nu senare kommer följande sms:
"
Cancellation info: Due to industrial action on 23 Februari, all SAS-flights to and from Visby are cancelled.
Contact your travel agency or SAS at +46 0770 727727 for rebooking/refund. Thanks for your understanding & cooperation.
Your SAS team
Find out more about your rights at m.flysas.com/EU-regulations
Kul! Det blir en uppfriskande dag. Samma kärra som körde Kalmar-Visby-tur idag också.Fick oxå sms nu, eftermiddagsflighten arn-KLR 1755 är inställd och jag är ombokad på 2110 ist.Upp 0625 imorgon bitti går som vanligt, alltid nåt.
Det är ingen som påstått eller frågat om samtliga (läs: alla) avgångar med SAS kommer att ställas in från och med den 25 februari. Däremot kommer konflikten och sympatiåtgärderna att påverka SAS övriga avgångar (alltså inte endast FlyBe). Sannolikt i mycket begränsad utsträckning till en början. Problemet/poängen med detta är att ingen vet om just din avgång ställs in eller försenas som en följd av dessa fackliga åtgärder.
Det är väl bra det, men kan du säga samma sak om alla andra avgångar inom SAS nät från torsdag och framåt?Jo, jeg kan med 100% sikkerhet si at min avgang TOS-OSL ikke kommer til å påvirkes. For eksempel.
Det är väl bra det, men kan du säga samma sak om alla andra avgångar inom SAS nät från torsdag och framåt?
Om svaret är nej så kommer det med andra ord finnas chans/risk att övriga flighter inom SAS kommer att påverkas inom den närmsta framtiden.
Observera att det är stor skillnad på "övriga" och "alla övriga" i detta fallet, ingen har pratat om "alla övriga" här.
Det är troligtvis en språkförbistring mellan norska/svenska som ligger till grund för dessa "missförstånd". Ungefär som norskans "må ikke" som om jag förstått det rätt kan betyda "får inte" eller "behöver inte", väldigt stor skillnad på innebörden.
Du har fortsatt inte förstått innebörden i svenskan. Det står klart och tydligt i den text som jag citerat från SPF att det avser sex namngivna flygbolag flygbolag i Sverige, varav ett av dessa är SAS. Vad en inrikesflygning med SAS i Norge har att göra med detta förstår jag inte. Konflikten omfattar, såvitt jag vet, inte Norge. Det är en irrelevant parameter i diskussionen.Jo, jeg kan med 100% sikkerhet si at min avgang TOS-OSL ikke kommer til å påvirkes. For eksempel.
Det gör inte min MMX-ARN ett dugg säkrare, eller mig gladare ifall den ställs in. Att norska/danska avgångar kommer att gå kan vi vara överens om. I övrigt går det inte att säga något om svenska SAS-avgångar från torsdag. Och om den ställs kan jag kanske inte åka Malmö till Bromma heller, för Malmö kanske inte heller får flyga. Så jag bokade CPH-ARN, för att vara på den säkra sidan. Det finns klart risker och pulsen blir lite högre den närmaste veckan.Jo, jeg kan med 100% sikkerhet si at min avgang TOS-OSL ikke kommer til å påvirkes. For eksempel.
Det finns risk för inställda/försenade plan den kommande tiden, vilket det är bra om alla som kan bli berörade av, är medvetna om. Föringa inte det.Det utökade varslet innebär att SPFs medlemmar i GEC tas ut i partiell arbetsnedläggelse under torsdagar, söndagar och måndagar. Dessutom läggs en blockad mot att äta måltid ombord på flygplanen som ersättning för matrast.
Bokade du CPH-ARN med Köpenhamnscrew eller Stockholmscrew?Det gör inte min MMX-ARN ett dugg säkrare, eller mig gladare ifall den ställs in. Att norska/danska avgångar kommer att gå kan vi vara överens om. I övrigt går det inte att säga något om svenska SAS-avgångar från torsdag. Och om den ställs kan jag kanske inte åka Malmö till Bromma heller, för Malmö kanske inte heller får flyga. Så jag bokade CPH-ARN, för att vara på den säkra sidan. Det finns klart risker och pulsen blir lite högre den närmaste veckan.
Däremot vet jag att får åka ARN-GOT på fredag, då det bara är vissa dagar som berörs:
Det finns risk för inställda/försenade plan den kommande tiden, vilket det är bra om alla som kan bli berörade av, är medvetna om. Föringa inte det.
Men det sagt tycker jag att det får det vara slutdiskuterat om den saken.
Jag tycker nu att vi i tråden fokuserar på utvecklingen av konflikten och på alla frekventa resenärer som drabbas.
Så jag som inte är en frekvent resenär, mig bryr du dig inte om?Jag tycker nu att vi i tråden fokuserar på utvecklingen av konflikten och på alla frekventa resenärer som drabbas.