Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Bara för att bekräfta detta. Är det alltså legs som räknas? Jag ska ha gjort 4 T&R för 30000 poäng. Fick mina sista 4 legs igår. och har då totalt 8 legs. Ska det alltså ge 30000 poäng? Eller bör jag dra en kortare flygtur inrikes? :p
Yes! Jag fick in idag på morgonen mina 30 000 poäng för mina resor som följande:
ARN-CDG-ARN = 1 t/r
ARN-OSL-LHR-CPH-ARN = 2 t/r
ARN-LLA-ARN = 1 t/r
GOT-ARN one way
LHR-ARN one way

Totalt 10 legs blev 5 t/r

Yes! Jag fick in idag på morgonen mina 30 000 poäng för mina resor som följande:
ARN-CDG-ARN = 1 t/r
ARN-OSL-LHR-CPH-ARN = 2 t/r
ARN-LLA-ARN = 1 t/r
GOT-ARN one way
LHR-ARN one way

Totalt 10 legs blev 5 t/r
I så fall bör mitt räknas på följande vis:
ARN-CPH-TXL-CPH-TXL - 2 t/r.
=> 4 t/r => 8 legs.

Så har poängen landat på kontot. Favorit i repris i höst?

upload_2016-2-11_12-23-16.png

Halvnojig som man är så frågade jag ytterligare en gång idag men Eurobonus supporten hade problem med sitt system och skulle kolla hur många flygningar jag behöver innan sista februari och maila tillbaka. Nyss fick jag detta:

Du måste resa 2 tur och retur och en enkelresa, totalt 5 lyft, till med SAS före 29 februari för att nå upp till målet du satt för bonus challenge.

Har en ARN-LHR-ARN inbokad så då behöver jag 3st "lyft" till. Då kan man undra om ARN-CPH-HEL-ARN räcker?

Halvnojig som man är så frågade jag ytterligare en gång idag men Eurobonus supporten hade problem med sitt system och skulle kolla hur många flygningar jag behöver innan sista februari och maila tillbaka. Nyss fick jag detta:

Du måste resa 2 tur och retur och en enkelresa, totalt 5 lyft, till med SAS före 29 februari för att nå upp till målet du satt för bonus challenge.

Har en ARN-LHR-ARN inbokad så då behöver jag 3st "lyft" till. Då kan man undra om ARN-CPH-HEL-ARN räcker?
Ja det gör det.... Grattis :)

När gjorde du din sista kvalificerande flygning? Mina poäng kom in en dag efter min sista flygning registrerades, några dagar efter jag hade flugit.

I så fall bör mitt räknas på följande vis:
=> 4 t/r => 8 legs.

Det var 2/2. Jag fick baspoäng typ 12/2.
Kollade precis mitt bekräftelsemail och det ska vara 4t/r.

Toppen