Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

SAS, tack igen för mitt nya Pandionmedlemskap! Jag till skillnad från många andra tycker det är skillnad! Jag gillar SAS!

spacer.gif

1350795309c3d71ea967da3b8265e8ac.jpg

spacer.gif

Dear Pandion member,

Few of our members have traveled as much as you have, and we’re glad that we are able to enhance the travel experience for you. We hope that you are enjoying your Pandion membership and all the benefits it gives you, such as prioritization with fully booked flights, individual service, possibility to give away a Diamond card, and invitations to special events, to mention a few.

This year, we are enhancing our EuroBonus program, including the Pandion concept, to offer you even more in the future. Some of the improvements we will introduce will be a 24/7 exclusive Pandion phone service, guaranteed award tickets for you and your family and an even more efficient web/mobile portal. While we are preparing all the new functionality and service concepts, we will extend all existing Pandion memberships until December 31, 2016. Naturally, you will continue to enjoy your current benefits during the year. Your new prolonged Pandion card will be mailed to you in a few weeks.

To simplify the Pandion concept in the future, the Pandion year will follow the calendar year and the membership will be based on your travel revenue the last 24 months with SAS.

We are looking forward to another eventful year for SAS. To highlight just a few things, we will improve our short-haul routes and launch the first of our new A320 planes. Perhaps most exciting of all, we will start operating our new routes to Los Angeles, Miami and Boston, and we will also be celebrating 70 years in the industry.

Until then, thank you once again for choosing SAS.

Sincerely,

3c07bc6fa5bb082c981f732683a10563.jpg

SAS Group
Rickard Gustafson
President & CEO
spacer.gif

Alltså, jag tycker synd om dig @Traveller - mycket av ditt kval till Pandion lär ju fortfarande komma från det du reste med Stockholm som bas och det var ju ett tag sedan. Det säger lite om hur mycket du faktiskt var ute och flängde då... För även om du fortfarande flyger en del med SAS så misstänker jag att det varit relativt lite sista åren, eller?

Alltså, jag tycker synd om dig @Traveller - mycket av ditt kval till Pandion lär ju fortfarande komma från det du reste med Stockholm som bas och det var ju ett tag sedan. Det säger lite om hur mycket du faktiskt var ute och flängde då... För även om du fortfarande flyger en del med SAS så misstänker jag att det varit relativt lite sista åren, eller?
Fast just denna Pandionutdelning verkar inte ha någonting med resemönster eller spend att göra, utan är en ren förlängning för/av befintliga Pandions:
While we are preparing all the new functionality and service concepts, we will extend all existing Pandion memberships until December 31, 2016.
Besked fås mao troligen i slutet av 2016, huruvida man kvalar in nästa år eller inte.

Min Vän @agehall Jag har bara 3 fighter med SAS de senaste två åren vilket ju är pinsamt men innan dess ungefär 150-160 flighter per år under 13 år. Det jag ser som intressant med brevet är att SAS tydligt skriver att medlemskapet kommer baseras på revenue de senaste två åren. Det är nytt och får mig att bli puttad över gränsen nästa nyår

Fast just denna Pandionutdelning verkar inte ha någonting med resemönster eller spend att göra, utan är en ren förlängning för/av befintliga Pandions:

Besked fås mao troligen i slutet av 2016, huruvida man kvalar in nästa år eller inte.

Ser det annorlunda.. Jag ser att SAS köper sig tid att göra något riktigt bra för sina bästa kunder genom att bara förlänga. Troligen för de inte har allt på plats. Spekulation...

• Gilla
Reactions: olo
Ser det annorlunda.. Jag ser att SAS köper sig tid att göra något riktigt bra för sina bästa kunder genom att bara förlänga. Troligen för de inte har allt på plats. Spekulation...
Förmodligen vill de inte ta in nya medlemmar samtidigt som urvalskriterierna ändras. Bättre att inte lyfta upp folk, än att promota sådana som skulle åka ner direkt med nya regler.

"we will extend all existing Pandion memberships until December 31, 2016"
Som jag tolkar det kommer förändringen av Eurobonus som kommer efter sommaren(enligt SAS) också påverka Pandion.
(Det skulle vara intressant att få veta att om någon EBP blir nergraderade i år till EBD)

"we will extend all existing Pandion memberships until December 31, 2016"
Som jag tolkar det kommer förändringen av Eurobonus som kommer efter sommaren(enligt SAS) också påverka Pandion.
(Det skulle vara intressant att få veta att om någon EBP blir nergraderade i år till EBD)
De skriver uttryckligen atta alla befintliga Pandion blir förlängda till dec 2016.

Toppen