Senaste nytt

Ny Qatar-REA, boka 11-17 jan 2016

pep

Medlem
Det konstiga är att det fortfarande inte fungerar för mig att printa ut en e-ticket på det vanliga sättet via Qatars webbsida under "Manage Booking - Quick Actions - Print e-ticket". Men det spelar ingen roll för mig längre, för nu har jag ju länken du angav och via den fungerar det perfekt.
Du kan ikke printe komplet e-ticket ud hos QR's homepage, da de ikke er dem der har solgt dig billetten.
 

segra

Medlem
Du kan ikke printe komplet e-ticket ud hos QR's homepage, da de ikke er dem der har solgt dig billetten.


Jag köpte 2 omgångar biljetter på flygstolen.se och Direkte efter genomförd betalning så kunde jag logga in med mitt Privilege club nummer och printa ut mina biljetter på QRs sida under manage my booking. Tydligen olika på olika resebyråer?
 

pep

Medlem
Jeg købte hos expedia.se og kan stadig ikke printe komplet e-ticket ud hos QR da der under fare og total kun står "DKK IT". Ligeledes er der ikke anført itinerary, men den kan man jo finde under manage my booking. Derimod, kan jeg printe alle detaljer og komplet e-ticket ud fra Expedia's hjemmeside. Så jeg har ingen brug for QRs e-ticket format.
 
Kom och tänka på en upplevelse när jag läser den här tråden.

"Sorry Sir, we cant help you"
Mannen framför mig i transferdesken får domen efter att ha försökt få flygbolaget att boka om honom vid en försening.
"You have to contact Expedia, we cant help you" upprepar personalen.
Mannen går förtvivlat där ifrån.

Efter denna upplevelse på LHR i jan 2014 så bokar jag alltid direkt med flygbolaget.
 
Kom och tänka på en upplevelse när jag läser den här tråden.

"Sorry Sir, we cant help you"
Mannen framför mig i transferdesken får domen efter att ha försökt få flygbolaget att boka om honom vid en försening.
"You have to contact Expedia, we cant help you" upprepar personalen.
Mannen går förtvivlat där ifrån.

Efter denna upplevelse på LHR i jan 2014 så bokar jag alltid direkt med flygbolaget.

Jo det är ingen rolig upplevelse. Vet inte hur vanligt det är. Det skiljde dock över 3000 kr på internerpriset mot Qatars hemsida.
Dessutom har jag varit med om god service från resebyrån. Skulle resa från ARN till SYD via BKK med Thai. Resan började på Sturup med SAS. När jag steg in på Sturup ringde resebyrån och meddelade att SAS ställt planet till ARN. Fanns inget om detta på skärmarna men bekräftades av personal sent omsider. Fick av resebyrån besked att sätta mig i taxi till CPH. Där fanns en ny biljett och jag mötte mitt resesällskap i BKK för vidare resa till Australien.
Exempel på bra service. Undrar om SAS eller Thai fixat detta. Resan från CPH kostade 7000 kr mer än från ARN och det betalade jag när jag kom hem. Flygbolagen kräver cash.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Låter som en trevlig lösning. Men jag antar att vi nu inte pratar om en webresebyrå som i stort sett saknar bemanning och tar betalt för att man ens skall tänka tanken att ringa dem (om man inte köpt tilläggspaketet för service)?
 
Toppen