Senaste nytt

"Rutter" - SAS & Star Alliance Resor För EuroBonus Poäng

rob74

Medlem
Blev lite nyfiken på just detta, eftersom när jag gjorde en resa ARN-MUC-NRT-BKK t/r fick dela upp resan i två bokningar, så det kostade mig 240k (180k+60k) i First, med den gamla uttagstabellen.

Ringde just in och provbokade en resa till Bali, eftersom jag själv funderar på detta:

ARN-FRA (SK Plus)
FRA-HND (LH First)
HND-BKK (TG First)
BKK-DPS (TG Business)
//
DPS-BKK (TG Business)
BKK-HND (TG First)
HND-FRA (NH First)
FRA-ARN (SK Plus)

Agenten var lite tveksam till just backtrackingen, men systemet godkände det hela för 190k poäng och skatter/avgifter landar på runt 4.700 SEK.
Boven i dramat är visst Lufthansa. Tar man ANA åt båda hållen sjunker priset med ca 1.000 SEK.
Tar man Lufthansa åt båda hållen landar det på en bit över 5.000 SEK.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Detta var intressant också i och med att bonusnätter på Radisson Bali Tanjung Benoa kostar 9.000 poäng/natt och för pengar är det inte dyrt heller...
 
Last edited:

Axelzon

Medlem
Någon som har erfarenhet av Bali under andra halvan av januari?
Med tanke på regnperioden...
Någon som har erfarenhet av Bali under andra halvan av januari?
Med tanke på regnperioden...
Kolla tråden "Bali med omnejd - tips på aktiviteter, dykning och hotell/resorts" så hittar du medlemmar som varit och bott på Bali under längre perioder. Det kanske framgår av tråden också (vädret alltså)
/Axelzon
 

Axelzon

Medlem
Blev lite nyfiken på just detta, eftersom när jag gjorde en resa ARN-MUC-NRT-BKK t/r fick dela upp resan i två bokningar, så det kostade mig 240k (180k+60k) i First, med den gamla uttagstabellen.

Ringde just in och provbokade en resa till Bali, eftersom jag själv funderar på detta:

ARN-FRA (SK Plus)
FRA-HND (LH First)
HND-BKK (TG First)
BKK-DPS (TG Business)
//
DPS-BKK (TG Business)
BKK-HND (TG First)
HND-FRA (NH First)
FRA-ARN (SK Plus)

Agenten var lite tveksam till just backtrackingen, men systemet godkände det hela för 190k poäng och skatter/avgifter landar på runt 4.700 SEK.
Boven i dramat är visst Lufthansa. Tar man ANA åt båda hållen sjunker priset med ca 1.000 SEK.
Tar man Lufthansa åt båda hållen landar det på en bit över 5.000 SEK.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Talade du om för SAS agenten hur de skulle lägga upp "rutten" sträcka för sträcka?
När jag talade med dem angående min förfrågan om BALI via HK så sa de att det inte är prefered.
Men om man väljer annan *A ut från Europa kanske det blir enklare.. Skumt med dessa olika bud
från SAS supporten hela tiden , Hmmmm
 

rob74

Medlem
Jag drog flight för flight med all info.
Inga som helst problem.
Då jag bokade inatt blev jag spänd på resultatet, men kvinnan i Tallinn (då jag ringde efter att de stängt i Sverige) löste det galant (och lite till... )!
 
Toppen