Senaste nytt

"Rutter" - SAS & Star Alliance Resor För EuroBonus Poäng

fcx

Medlem
Ett par reflektioner och en annan vinkel på rutten till mitt resmål: Arlanda-London-Singapore-Denpasar är helt okej att boka. Detta är en EUR-CFEA.

Det som jag är lite undrande över är de biljetter man ser många BC medlemmar bokar i First Class: Tex Stockholm-Frankfurt-Tokyo-Singapore-London-Stockholm. Detta är ju över EUR-CFEA-SEA-EUR. Är dessa på två biljetter?

Rutten du beskriver ovan skulle vara OK att boka.

En hel del bokningar sker ju med andra program än Eurobonus, och då kan man få igenom andra rutter. Alternativt att man gör en open-jaw med Eurobonus och bokar den saknade sträckan med ett annat program (BAEC kan vara förmånligt att använda i Asien).
 

Axelzon

Medlem
Förstår! Jag har bara poäng på EB kontot för tillfället - Det blir nog en trevlig flight med Singapore Airlines via London på utresan och samma eller Thai på hemresan. Tack för din hjälp med svar.
 

Lynx

Medlem
Nu hänger jag inte med i svaren ovan - har det inte snarare med antalet byten att göra? Kan man ålka via Shanghai till BKK borde väl via Hong Kong gå? Det kanske är det extra benet till Bali som spökar
 

fcx

Medlem
Nu hänger jag inte med i svaren ovan - har det inte snarare med antalet byten att göra? Kan man ålka via Shanghai till BKK borde väl via Hong Kong gå? Det kanske är det extra benet till Bali som spökar

Shanghai eller Hong Kong på vägen till BKK är lika otillåtet. Däremot så tror jag att den regeln inte alltid efterföljs av kundtjänst.
 

AntonL

Medlem
Intressant. Sitter just nu och tittar på hur jag ska använda min 2-4-1 Amex voucher och EB poäng på ett roligt sätt.
Inspirerad av tidigare reserapporter här på BC så är jag sugen på: ARN - FRA - NRT/HND - BKK - Layover - SIN - HKG - ARN.

Om jag då förstår @fcx rätt så borde även denna rutt gå på 140k + 75k = 215k?
 
Toppen