Senaste nytt

Jumbooze goes to Asia

Därefter väntade lyx utan motstycke, detta var alltså Det nationella bolagets Först klass lounge i huvudstaden.
Hmm, känns som att de kunde ha ansträngt sig lite mera.

Det fanns inga massagestolar, det finns en matsektion med lite nudelalternativ och sushi och lite plockmat men inget som lockade mig.
De har tea corner i First class loungen och har man tur finns det en dam som serverar olika sorters te.
En annan grej som endast finns i First class loungen är Sleeping pods.

De har tea corner i First class loungen och har man tur finns det en dam som serverar olika sorters te.
En annan grej som endast finns i First class loungen är Sleeping pods.
Sant, jag glömde skriva om Tehörnan med "sällskapsdamen" som serverade te.
Det är ju iaf något som är "Deras" dvs en guldkant för pekingloungen.

Så nu ska jag se om jag kan sunmera lite ;)
I skrivandes stund har jag nått Tokyo/ Ropponggi Hills men nu ska jag börja i rätt ände ;)

Efter att vi landade i Peking så fick jag traska igenom domestic till international och ta mig igenom säkerhetskontrollen mm.

Därefter väntade lyx utan motstycke, detta var alltså Det nationella bolagets Först klass lounge i huvudstaden.
Hmm, känns som att de kunde ha ansträngt sig lite mera.
Visa bifogad bild 45085
Visa bifogad bild 45086

Det fanns inga massagestolar, det finns en matsektion med lite nudelalternativ och sushi och lite plockmat men inget som lockade mig.
Körde på lite frukt och kinesiska digestivekex samt yogurt. En kaffe slank också ner. Men eftersom fikautbudet var svagt så hoppade jag det och laddade inför dompa-racet med Thai.

Boarding på PEK blev sedvanligt försenat men när jag välkomnades ombord på Thai first PEK-BKK i en all series med suiter samma typ av kärra som tidigare segment. Fick en amenity kit men de saknar tofflor!
Det var jag och en annan passagerare så väntetiden var väldigt kort, fick dompa och handduk direkt.
Trevlig crew utan att sticka ut på något sätt.
Hummer #3 från Peking var ingen fröjd för ögat men det var snarare kvantitet man jobbade med här, mycket hummer men ingen direkt smak.

Visa bifogad bild 45087

Mera bilder och fortsättning följer senare nu väntar en vandring i Tokyo.

[GCMAP]CPH-NRT,HND-BKK-HKG-TPE-PEK-XIY-HGH-CKG,CTU-PEK-BKK[/GCMAP]
Air Chinas First-lounge i PEK är verkligen inte rolig

ImageUploadedByTapatalk1449834609.165454.jpg

Det är ändå som att mankänner sig lite välkommen när man sätter sig med pre-departure dompa och väntar på att boarding ska avslutas.

ImageUploadedByTapatalk1449834686.590798.jpg

Nu när jag är åter i civilisationen så lägger jag upp mera högupplösta bilder.

ImageUploadedByTapatalk1449834746.448704.jpg

Aptitretare

ImageUploadedByTapatalk1449834781.420192.jpg

Lax med dill, faktiskt rätt bra lax, inte Balik men ändå.

ImageUploadedByTapatalk1449834835.378033.jpg

Kryddig soppa som jag till slut inte åt så mycket av då jag inte ville få smaklökarna överhettade inför hummer och skumpa.

ImageUploadedByTapatalk1449834907.289066.jpg

Här har vi alltså hummer nummer tre, den var lite smakfattig eller så skyller jag på soppan, presentationen var ju inte heller hundra.

Detta följdes av ost och frukt.
ImageUploadedByTapatalk1449835002.501046.jpg

Sedan så blev det underkänt på dessert då den inte var någon höjdare, chokladmoussetårta som var helt smaklös, fick luta mig mot ett glas Otard istället.
ImageUploadedByTapatalk1449835131.386385.jpg

Vid ankomst i BKK så stod en sedvanlig golfbil och hämtade upp mig, då jag hade ett snabbt byte på vägen mot Osaka så blev det inga bilder utan jag fokuserade på att hinna med det viktigaste dvs en timmes massage och några glas dompa plus ugnstorkade bananer som jag är löjligt förtjust i.
Därefter så blev det snabbt iväg till final call Osaka!!

En detalj som jag uppskattade var att personalen fräschade upp toaletten efter varje besök så det var alltid fräscht och rent.

Så väntade då BKK-KIX, detta är en kort flygning så fokus fick bli att få i sig hummer nummer fyra med lite dompa och sen sova lite då flygningen tar ca 4h 30min om jag minns rätt, den var kort iaf.
Då vi bara var två pax i first så bäddades en säng upp bredvid så det vara bara att lägs sig när det var så dags.

ImageUploadedByTapatalk1449835810.162695.jpg

Aptitretare i form av pilgrimsmussla och sedan dags för huvudnummret, hummer nummer fyra, kan bara konstatera att hummer ex-bkk är bäst jmf med ex-hnd och ex-pek.
ImageUploadedByTapatalk1449835896.840386.jpg

Därefter så rasade jag i säng och vaknade precis innan vi landade i Osaka.

Min plan var här eg att jag skulle stanna en halvdag i osaka och shoppa och käka lite Kobe-beef men jag var faktiskt inte helt hundra och dt stormade rätt bra, väldigt sliten och sömnbrist (sömndrucken eller drucken vet jag inte)

så jag kom ihåg att @Dr. Miles nämnt att ANA inte brukade vara så svåra att boka om ( jag hade en one-way biljett bokad med united miles 5k och 0kr skatt ) och det gick vägen så jag väntade bara lite i Ana domestic lounge efter check-in, KIX ANA domestic lounge var verkligen inget rolig, japansk snackmix var det enda ätbara jag hittade. UA Club är att föredra!

Så det vara bara gå ut och titta på den lilla kärran som skulle flyga mig till Haneda.

ImageUploadedByTapatalk1449836201.015613.jpg

En 777-200 och economy var ju lite lagom trång 3-4-3, som tur var fick jag en gångplats med ledigt säte i mitten.

ImageUploadedByTapatalk1449836289.444885.jpg

ImageUploadedByTapatalk1449836313.233614.jpg

Jag sov igen hela flygningen förutom när det blev för häftig turbulens då vaknade jag av att det kändes som jag åkte bergodalbana.

Sliten och trött ankomm jag till slut hotellet på Haneda.

Här hade jag bokat

ImageUploadedByTapatalk1449836609.638892.jpg

Detta hotellet ligger precis i anslutning till internationella avgångsterminalen som jag ska resa ifrån imorgon bitti.
Jag hade en hotels.com gratisnatt som kom väl till användning här då jag inte ville boka IC Ana Tokyo för då behövde jag ta en morgonbuss ut till flygplatsen.

Då jag anlände klockan elva på morgonen och checkin är klockan tre så frågade jag efter möjlighet att betala lite extra för att få checka in tidigare, de tar 1000jpy per timme tidigare så för 4000jpy ca 280 kunde jag gå upp på mitt rum och stupa några timmar i bingen.

ImageUploadedByTapatalk1449836867.057608.jpg

ImageUploadedByTapatalk1449836881.476140.jpg

ImageUploadedByTapatalk1449836896.844639.jpg

Enkelt rum för en person.
Funkar för mig.

Imorgon väntar tre flygningar till så nu ska jag gå äta middag (teppanyaki) och sen sova ikapp lite.
På återhörande från diverse first nära dig.

Ett tips för er som har några timmar innan check in öppnar på Haneda, gå upp till plan 4, det finns restauranger där och en Teppanyaki restaurang som jag gillade till priser som jag tyckte var överkomliga.

ImageUploadedByTapatalk1449844436.772025.jpg

Nästan längst ner till höger

ImageUploadedByTapatalk1449844463.689334.jpg

ImageUploadedByTapatalk1449844479.225823.jpg

Yakuniku rolls, perfekt mellanmål.

ImageUploadedByTapatalk1449844518.630541.jpg

Grillhäll mitt i bordet.

ImageUploadedByTapatalk1449844562.652902.jpg
ImageUploadedByTapatalk1449844584.224541.jpg
ImageUploadedByTapatalk1449844608.709255.jpg

Öl, finare kött i delikata skivor och soppa och Yakunikurolls samt chokladglass ca 4000JPY på flygplatsen (280kr ca) god och glad och jmf med att äta på Olearys på CPH så vet jag vad jag väljer ;)

Last edited:
Toppen