Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en ToR Arlanda-Paris inbokad via kampanj, SAS Light.
Nu vill jag uppgradera och Optiontown tar 39 Euro/pers/flight till Plus om det går igenom.

1. Det går igenom ToR. Topp! Vi får checka in 2-3 väskor/pers
2. Dit men inte hem. Vi står med väskor som vi inte får checka in hem utan att betala 439:-/väska/person.
3. Hem men inte dit. Vi får checka in 2-3 väskor/person hem men har inga väskor med oss ner...

Vilka alternativ har vi?
Hur hittar jag poängkostnad ifall jag behöver uppgradera med poäng hem?
Är du EBB?
 

ESSA

Medlem
Nu drog jag iväg en Opriontown.
Bara hålla tummarna. Ringde kundtjänst och fick veta att jag kan boka extraväska för 199:- ifall nåt håll inte går igenom.
Vore trevligt att överraska mor med lounge och fler incheckat.
 

hellerz

Ny medlem
Nekades OT från GO->Plus->Business på ARN-EWR idag. Samtidigt fick jag ett sms från SAS där dom erbjöd cash-uppgraderingar för 1995 till Plus och 4995 till Business i den nya kabinen. Valde ändå att vaska lite poäng för uppgradering.

Känns som att OT är mycket mer osäkert nu för tiden.
 
Snacka med dom direkt vid incheckning. Om dom inte vill/kan, gå till gate tidigt. Uppgradera vid den speciella disk som finns för detta ändamål.

Du menar disken vid gaten då? Något tips på tid innan flighten går?

Någon som vet om det funkar att uppgradera i loungen eller om det finns möjlighet till cash-uppgradering någonstans på CPH?
 

Agö

Medlem
Du menar disken vid gaten då? Något tips på tid innan flighten går?

Någon som vet om det funkar att uppgradera i loungen eller om det finns möjlighet till cash-uppgradering någonstans på CPH?
Precis. Vid alla longhaulgater på Kastrup finns en särskild disk för uppgraderingar m m. Var där tillräckligt tidigt, 1,5-1h före (boarding brukar väl börja . Sedan bör du kunna gå ut till loungen igen.

De brukar inte vilja befatta sig med uppgraderingar i loungen om de ens har möjlighet att göra det nu för tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen