Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensade äntligen Flying Blue på i princip allt.
Bonusprogram: Flying Blue
Flygbolag: Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: Djibouti (JIB)
Retur från:
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 50000 Promo awards (kampanj 50%)
Skatter&avgifter (per person): ca 4000 SEK
När: Mar 2016
Bokad: Dec 2015

@agehall kanske också borde passa på att boka en promo award till Djibouti?
Är detta effekterna av reklamen för hotellet (det med fritt vatten på rummet) som vi såg här tidigare i år, som vi nu märker av?
BC-resa till Djibouti - någon? ;)

Tolkar jag rätt här att man kan även boka star alliance award i olika klasser så att debitering blir summan av dessa två klasser, och inte enligt den högsta klassen såsom det görs om man mixar klasser mellan segment?

T.ex. ekonomi till Japan 90/2 + retur i bisnes 140/2 = 115 000 poäng istället för 140k bisnes t/r?

Jag bokade på SAS hemsida, 80.000 ut i ekonomi + 140.000 hem i business / 2 = 110.000 poäng för 2 pers. Är nybörjare på det här som sagt så vet inte om detta är en nyhet.

Jag bokade på SAS hemsida, 80.000 ut i ekonomi + 140.000 hem i business / 2 = 110.000 poäng för 2 pers. Är nybörjare på det här som sagt så vet inte om detta är en nyhet.

Det är korrekt med Eurobonus. Om man bara har SAS så räknas det per sträcka. Om man blandar in andra flygbolag så debiteras allt enligt den dyraste sträckan.

Några frågor kvarstår:
Kan jag få till utresan (4 April) i business också? Släpps fler platser senare?
Hur stor sannolikhet är det att det är A340 med nya kabinen under den här perioden?
Varför inte boka om det ena benet till ett annat flygbolag med Business? ANA brukar ha låga bränsletillägg, och ganska hyfsad tillgänglighet från vissa destinationer.

Varför inte boka om det ena benet till ett annat flygbolag med Business? ANA brukar ha låga bränsletillägg, och ganska hyfsad tillgänglighet från vissa destinationer.

Jag tar gärna emot förslag ;), jag har kollat själv på Uniteds sida men vet inte om jag har fått fram alla möjligheter. Det jag har hittat är med ytterligare mellanlandning, t.ex. ARN-FRA-ICN-NRT. Eftersom vi kommer att ha vår då 8 månaders son med på flyg för första gången känns det som att det är "säkrare" med kortare restid och en mellanlandning, men det kanske finns någon här på forumet som har erfarenheter att dela med sig av ang. detta också. Spontant känns det som att direktflyg (i business) till Tokyo från någon hub i Europa skulle vara det bästa.

Jag har precis klarat av mitt första mål sedan jag blev medlem här och aktivt började fokusera på det här med poänginsamling: Att få till en bokning för poäng som tar hela familjen till andra sidan jorden, i business class!

Det har krävts en hel del svett och tårar men nu har jag lyckats med enligt mig och mina preferenser en ganska fulländad bokning av award-resa (givet att det "bara" är ett halvår till resan) med ett par av de bästa bolagen inom *A. Singapore är basen för vidare utflykter i Asien :)

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS, Swiss, Singapore Airlines
Kabinklass: C
Avreseort: Stockholm
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 70000 (4 personer, 2st 2-4-1 vouchers)
Skatter&avgifter (per person): 4900SEK
När: Sommar 2016
Bokad: December 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag tar gärna emot förslag ;), jag har kollat själv på Uniteds sida men vet inte om jag har fått fram alla möjligheter. Det jag har hittat är med ytterligare mellanlandning, t.ex. ARN-FRA-ICN-NRT. Eftersom vi kommer att ha vår då 8 månaders son med på flyg för första gången känns det som att det är "säkrare" med kortare restid och en mellanlandning, men det kanske finns någon här på forumet som har erfarenheter att dela med sig av ang. detta också. Spontant känns det som att direktflyg (i business) till Tokyo från någon hub i Europa skulle vara det bästa.
Finns gott om bonusplatser i Business med SWISS via Zurich den 4:e.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Avianca
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Cancún, Mexico (CUN)
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 70.000
Skatter&avgifter (per person): 2.038 kr
När: Mars-April 2016
Bokad: September 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jul- och nyårsresan (ARN-BCN-BOG-CTG-CLO-MAD) blev ombokad till en påskresa istället. Skatterna blev lite högre denna gång, misstänker att det beror på att det är dyrare att åka via LHR istället för BCN/MAD.
Blev feldebiterad på skatter och avgifter, vilket blivit rättad av Tallinn nu. Vi betalade 1.278 kr/person i skatter och avgifter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen