Det går nog inga bussar eller tåg vid den tiden. Det blir nog både enklare och billigare om du bokar ett hotell i centrala Tokyo istället.Bra guide. Ska skrivas ut.
Fråga - Om man behöver ta sig från Shinjuku (ungefär) till Radisson Narita klockan 01-02.00 eller kanske ännu senare.
Hur gör jag då på bästa sätt?
Taxi är väl dyrt men i absolut nödfall får det väl bli så.
Tips?
Det är värt att komma ihåg att Japan är inte infantvänligt land speciellt när det gäller allmänna transportmedel.Jag ska också till Japan i november tillsammans med min fru och då 11 månaders bebis. Tänkte höra om man skulle kunna få lite tips om Tokyo (restauranger, hotell mm) och andra ställen att besöka under våra 17 dagar i Japan. Gärna också tips på barnvänliga aktiviteter. Detta blir vår tredje resa till Japan.
Däremot paradoxalt nog kan man ofta hitta babyhållare i minst en av toaletterna på varuhus, stationer, stora supermarket etc i Japan.När det gäller krogen, så brukar de flesta "normala" restauranger inte vara babyvänliga. Tvärtom anses det störande om någon tar med sig ett litet barn. Toaletter på krogen är ofta ganska små och har vanligtvis inte skötbord. Det finns dock sk "family restaurants" - famiresu på japanska, som alltid har barnstolar och barnmenyer (dock sällan skötbord på toaletten). Titta efter Denny's, Gusto, Jonathan's eller Royal Host. Skötbord på toaletter ute på stan hittar man numera lättast på tåg- och t-banestationernas handikapptoaletter och dito på de stora varuhusen.
Det är lugnt.Sorry, Dr Miles, förstås..