Senaste nytt

Matförgiftning/magsjuka på flygdag

Skippar vuxenblöjan men chansar och tar mig hemåt. ;) Sitter i loungen och varken äter eller dricker.. Mår fortfarande rätt kasst men ändå tusen ggr bättre än under natten/morgonen. Hittade ett rör Dimexanol längst ned i necessären jag glömt plocka ur sedan senaste Asienturnén, hjälper!

Då har klockan passerat 18 och åtminstone jag är lite nyfiken på om allt gick bra och om du har några råd att komma med till framtida resenärer som funderar på att flyga hem med matförgiftning?

Panikvarning. Absolut sämsta tänkbara scenario utspelar sig just nu.. Käkade en burgare på hotellet igår kväll och det tog inte många minuter innan cirkusen var i full gång. Har sovit kanske en timma under natten och får inte behålla någonting, vätska eller mat, mer än 5-10 minuter; feber och frossa o hela kittet ingår i det hela. Om mindre än två timmar går taxin från södra NL mot Schiphol och sedan väntar två flyg innan jag äntligen är hemma vid 18, och jag bävar inför precis allting. Tips på snabbkurer, saker att försöka äta som hjälper magen, "taktik" ombord.. I'm all ears! Känner mig något bättre nu än för några timmar sedan, men är allt annat än kaxig inför uppgiften att ta mig hem. Möjlighet att ta en extra natt här i Holland finns, men helst vill jag bara hem.

Fy fan.
Lite för sent ute.
Hur konstigt det än kan låta. Rejäl biffstek ! Vilket för övrigt är precis vad man längtar efter när man åkt dit på dylik "skit"

Ursäkta sent svar! Efter lite standardförseningar, taxis och sånt var jag hemma kring kl 20. Lång men "fläckfri" transfer, totalt sett.. :p

Turligt nog hittade jag imodium-liknande tabletter längst ner i necessären, tog ett par sådana och undvek därefter allt vad mat och dryck heter tills hemma igen, för säkerhets skull. Väl genom dörren blev det lite vitt bröd, vatten, en resorb och sedan i säng. Sov nästan 12h (när hände det senast?!) och vaknade av intensiv hunger. Mår nästan helt normalt nu, fyller magen igen sakta men säkert. Var ett väldigt snabbt och intensivt förlopp; över på ca 24-36 helt överjävliga timmar.

Tack för tipsen och lyckönskningarna, hoppas tråden kan komma till nytta för andra. För egen del kommer imodium/dimexanol framöver vara lika givet i necessären som tandborsten!

Toppen