Coop MedMera alla dagar i veckan. Finns utförliga trådar kring detta men med tanke på att det är högre poängintjäning och inget valutapåslag så vinner det enkelt mot SAS Mastercard: Däremot kan man ju skaffa ett MC för sign up-bonusen, men det är en annan femma...
Är EBG fram till 2017 och funderar på ett Amex Elite.
Hur optimerar jag för att använda 20k bonusen som kommer med Elite-kortet? Måste jag ha kortet under hela 2016 el kan jag köra Premium beroende på resande; dvs tills jag känner att bonusen behövs?
Intressant. Jag skaffade elite i Juni och fick de 20k baspoängen JUN5. Idag damp det in 20k till, daterade NOV25.
Min EB-period är Jan-Dec så bägge hamnade alltså på denna perioden.
Jo, men de är ju oanvändbara, jag har redan kvalat in för EBD utan Amexpoängen, de urholkar ju dessutom EBD/G ännu mer om alla får 40k per år bara sådär.
Pratade med kundtjänst i ett annat ärende här om dagen... (Avis hade lyckats kreditera 90£ på ett kort som avslutades för mer än ett år sen)
Passade på att fråga en gång till om baspoängen fick ett liknande men något avvikande svar som sist.
Poängen ska ställas ut i samband med årsavgiften fakturereras direkt ( alltså inte först efter årsavgiften är betald)
Som sagt, 3:e budet gäller!