Senaste nytt

AVIS - 6000 poäng: hyr minst 4dgr och betala med SAS American Express

Meazza

Medlem
Otroligt! Jag har fått 500 + 5500 EB-poäng för min andra hyra inom kampanjen. Fortfarande dock bara 1000 för den första och ännu ingenting för den senaste.

Har även mailat till adressen ovan för att begära rättning av de fyra hyrorna som inte har gett rätt poäng.
 

FF#1

Medlem
Avslutade en hyra förra veckan, inga poäng igår så klart men däremot 90£ extra draget på kortet.
Ringde och klagade till AVIS i UK, och dröm om min förvåning de krediterade det som de hade dragit för mycket samt sa att normalt så tar det 4-5v för att få extra poäng till SAS Eurobonus. Bad de dubbelkolla att allt var rätt med AWD, kortnummer mm och det var det.

Dröm om min förvåning när jag i skrivande stund dubbelkollar SAS appen och ser att 500+5500p har registrerats på mitt konto retroaktivt till utlämningsdagen den 24/10! Tjohoo! :)
 

DrKlas

Medlem
Hyrde bil förra veckan som jag lämnade tillbaka i fredags. Fick in 500 poäng igår och ytterligare 5500 poäng idag.
 

Meazza

Medlem
Otroligt! Jag har fått 500 + 5500 EB-poäng för min andra hyra inom kampanjen. Fortfarande dock bara 1000 för den första och ännu ingenting för den senaste.

Har även mailat till adressen ovan för att begära rättning av de fyra hyrorna som inte har gett rätt poäng.
Idag fick jag svar. Fick 6000 för senaste bokningen, och av de tidigare fem hyrorna som gett för lite poäng la de till de saknade poängen på fyra av dem.

Dock fick jag avslag för en hyra som avslutades samma dag som jag påbörjade en ny, trots att det gick flera timmar emellan och gällde två olika hyror med helt olika bilar. Detta har jag givetvis påtalat och hoppas på rättning även där.
 

Homer

Medlem
Idag fick jag svar. Fick 6000 för senaste bokningen, och av de tidigare fem hyrorna som gett för lite poäng la de till de saknade poängen på fyra av dem.

Dock fick jag avslag för en hyra som avslutades samma dag som jag påbörjade en ny, trots att det gick flera timmar emellan och gällde två olika hyror med helt olika bilar. Detta har jag givetvis påtalat och hoppas på rättning även där.

Svårare är det inte när man kontaktar rätt avdelning.

Ang. hyra, återlämna och hyra igen från samma station, någonstans i de "fullständiga reglerna" man godkänner när man bokar
kan det stå något i stil med (följande är från Avis och American Airlines regler)
Any rental that encompasses the use of either a single car for more than one day, or different cars on the same or consecutive days in the same location shall be counted as a single rental, even if the member checks the car in and back out during the same period.
 

Meazza

Medlem
Ang. hyra, återlämna och hyra igen från samma station, någonstans i de "fullständiga reglerna" man godkänner när man bokar
kan det stå något i stil med (följande är från Avis och American Airlines regler)
Any rental that encompasses the use of either a single car for more than one day, or different cars on the same or consecutive days in the same location shall be counted as a single rental, even if the member checks the car in and back out during the same period.
Lite surt när det faktiskt var hyror för två helt olika uppdrag, men jag får väl ta en tugga av det sura äpplet den här gången.
 

Jones

Medlem
Fick just mina saknade 3000 poäng för en av sommarkampanjerna genom att maila avis på den adress som rekommenderats här. Hade gett upp. Tack bc.se. Mycket tveksamt om jag hoppar på en kampanj igen. Men nu har jag iallafall fått de poäng jag skulle ha.
 
Toppen