Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

Det är den sidan som visar nya personer vilken typ av site BC är och som lockar in nya medlemmar till forumet och påverkar vilka individer du hittar här :)
Mmm och en vacker gång i tiden fungerade samspelet mellan förstasidan och forumet fint. Då hände det titt som tätt att intressanta trådar och reserapporter som höll måttet pushades på förstasidan vilket, om inte annat, säkert kan vara kul för den som skrivit en bra rapport.

Den här "förstasidan" ni tjatar om, vad är det? Jag går alltid direkt in på forumet :)

Jag läser via Tapatalk och har knappt sett varken framsidan eller webversionen av forumet.

Tyvärr brukar Tapatalk blockeras när ett forum ska kommersialiseras. Det hände på Byggahus.se - en annan site där 99% av värdet ligger i forumet.

Jag läser via Tapatalk och har knappt sett varken framsidan eller webversionen av forumet.

Tyvärr brukar Tapatalk blockeras när ett forum ska kommersialiseras. Det hände på Byggahus.se - en annan site där 99% av värdet ligger i forumet.
Det är ju reklam på Tapatalk mä. Helt ok sålänge det gör att forumet finns kvar.

Mmm och en vacker gång i tiden fungerade samspelet mellan förstasidan och forumet fint. Då hände det titt som tätt att intressanta trådar och reserapporter som höll måttet pushades på förstasidan vilket, om inte annat, säkert kan vara kul för den som skrivit en bra rapport.
Det här är något vi kommer att jobba med och målet är att intressanta trådar (reserapporter eller annan info) även ska publiceras på förstasidan i någon form.

Oki......Många åsikter och här kommer en till baserat på mina tankar och åsikter, relevanta eller inte lämnar jag till er att bedöma....

Först: Jo jag tycker nog att det finns en hel del kommentarer som kan anses som negativa och irrelevanta. Det är skillnad på att ge kritik och feedback och att allmänt kritisera utan ett relevant mål med kritiken. Ofta så verkar det som kritiken framförs med devisen "Titta jag har rätt, alla andra har fel och här är mina bevis, bevisa att jag har fel!!". Inget positivt kommer ut av denna typ av kritik, det finns nämligen inget sätt att på ett positivt sätt gå vidare vare sig man har rätt eller fel.....

Nu till mina tankar....
En sak jag har lärt mig i livet är att förändring sker och kommer att ske vare sig jag vill eller inte. Om jag inte har ansvaret själv får jag acceptera detta eller hitta något annat som passar mig bättre. När det gäller BC så har jag inte ansvaret därmed så kan jag inte heller ställa extremt höga krav på dom som driver BC. Jag kan framföra åsikter och feedback på vad jag tycker och om det uppskattas kanske dom driver lösningar åt det hållet, kanske inte. Men jag ser aldrig hela bilden så jag kan inte lägga en värdering om det är rätt eller fel, men stör det mig för mycket så får jag gå någon annanstans.

Givetvis måste BC kunna generera intäkter så att man åtminstone täcker sina kostnader, och gärna ett överskott. Detta måste givetvis ske där någon betalar BC för att få ett utbyte. I detta fallet är medlemmarna på BC företagens målgrupp och vi är dom som i slutändan betalar i form av köp eller liknande. Jag är medveten att jag på många sätt är produkten som BC har i form av humankapital gentemot de betalande företagen.
Jag är således i många fall en vara som säljs till betalande företag för att BC ska kunna få kapital att drivas.

Men jag erbjuds samtidigt något i form av ett forum som har gett mig mycket mer än vad jag har gett BC (i mitt tycke) så jag ligger fortfarande i plus i denna beräkning. Men givetvis är detta ett nätverk som gör att jag som enskild medlem inte kan räkna så. Det är denna gemenskap som gemensamt skapar en målgrupp som ger avkastning till BC.

Min vinst i detta är all tips från medlemmar som har gjort mitt liv lättare och trevligare! Jag störs således inte av att bolag försöker sälja saker till mig då jag mer eller mindre förväntar mig det. Givetvis är det uppskattat om reportage eller liknande har en kommentar om vem som betalar eller vilket upplägg som gäller men personligen läser jag sådana redaktionella texter med viss skepsis.

Jag läser dessa med viss skepsis därför att i resekretsar är redaktionella människor (resejournalister, skribenter, siteägare osv.) hyfsat kända och jag vet aldrig om dessa får en särbehandling oavsett om det är betalt med egna pengar eller sponsrat. Resultatet blir det samma oavsett! Så detta är för mig en icke diskussion som inte påverkar slutresultatet för mig!

Jag läser dock forummedlemmars recensioner mer okritiskt och med större intresse då det stämmer mer överens med min egen verklighet.

Gurus på BC ser jag som positivt då det är bra att aktiva och kunniga medlemmar är "synliga" då avsändaren i många fall är ytterst relevant. Jag litar på både @agehall och @DrMiles då dom hjälpt mig med ett flertal kluriga frågor snabbt. Fler Gurus bör utses framöver gärna specificerat inom vilken inrikting dom är Gurus på.

Jag ser heller ingen risk att det blir en uppdelning i olika läger då jag aldrig tycker att dom som hjälper andra bör bli uppmärksammade och tackade. Jag är en relativt ny medlem och jag har aldrig känt mig utanför på något vis. Jag har dock mer gemensamt med dom som reser ekonomi än dom som reser i första klass så i den aspekten kanske det finns olika grupper, men jag har aldrig känt att man ser ner på mig för att jag inte reser första klass. Om någon tycker så tror jag det är mer en personlig uppfattning än ett generellt problem!

BC kommer att förändras och än så länge ser jag det som en ickefråga då jag inte sett någon försämring utom möjligen den mer negativa stämningen i vissa trådar. Men jag ska försöka vara positiv och se detta som en utveckling framåt där jag förhoppningsvis kommer att ha ett fortsatt positivt utbyte av BC.

Jag kommer således inte att kritisera BC för det vägval som gjorts då jag har svårt att värdera anledningarna bakom detta beslut, jag kan bara värdera resultatet framöver, så jag väntar med kommentarer.

För övrigt så hade det varit kul med mer kvinnor/tjejer här på BC och med tanke på det som Senator säger så hoppas jag att de kvinnor/tjejer kan ge input för att det ska kunna utvecklas i positiv riktning.

Till sist!
Lycka till!

Jag ser heller ingen risk att det blir en uppdelning i olika läger då jag aldrig tycker att dom som hjälper andra bör bli uppmärksammade och tackade. Jag är en relativt ny medlem och jag har aldrig känt mig utanför på något vis. Jag har dock mer gemensamt med dom som reser ekonomi än dom som reser i första klass så i den aspekten kanske det finns olika grupper, men jag har aldrig känt att man ser ner på mig för att jag inte reser första klass. Om någon tycker så tror jag det är mer en personlig uppfattning än ett generellt problem!
Det ar val just har som BC har kommit in och gjort skillnaden. Innan BC reste jag uteslutande I Ekonomiklass, numera ar det ofta i Plus med SAS eller CE med BA - till nastan samma priser som jag betalade innan. Det ar val just detta som ar (har varit) BC's grej, res affarsklass men betala for ekonomi.

Toppen