Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

AABack2ARN

Medlem
Jobbigt läge. Alla bokningsklasser i business utförda av LX ska ge poäng till SAS Eurobonus så vitt jag vet. Hur får man redan på motiveringen till varför den inte berättigar till poäng?
 

AABack2ARN

Medlem
Antar att vännen inte har status på SAS? Annars skulle jag höra av mig till Guld eller Diamond-supporten. Vanliga kundservice är nog bortkastad tid...
 

Impendill

Medlem
Nej, varken jag eller han har status på SAS. Jag har bara silver och han är statuslös.
Får prova att ringa i morgon också och höra vad jag får för svar.
 

anders.w

Medlem
Har en fråga kring flyg med byten.

Jag skall flyga Malmö Sundsvall med byte i Stockholm. Räknas denna flight som 2 stycken för bonusgrundande flighter mot SAS Gold/Diamond eller är det enbart en flygresa?

Har en gång tidigare bokat deletapperna separat, då har 2 stycken flighter registreras men vill minnas att mitt sista flygbyte på väg upp norrut där jag bokade Malmö - Stockholm - Umeå allt i ett resulterade i 1 flight i poängstatistiken?

Kan någon reda ut detta för mig?
 

Agö

Medlem
Har en fråga kring flyg med byten.

Jag skall flyga Malmö Sundsvall med byte i Stockholm. Räknas denna flight som 2 stycken för bonusgrundande flighter mot SAS Gold/Diamond eller är det enbart en flygresa?

Har en gång tidigare bokat deletapperna separat, då har 2 stycken flighter registreras men vill minnas att mitt sista flygbyte på väg upp norrut där jag bokade Malmö - Stockholm - Umeå allt i ett resulterade i 1 flight i poängstatistiken?

Kan någon reda ut detta för mig?
Två!
 

flum

Medlem
Har en fråga kring flyg med byten.

Jag skall flyga Malmö Sundsvall med byte i Stockholm. Räknas denna flight som 2 stycken för bonusgrundande flighter mot SAS Gold/Diamond eller är det enbart en flygresa?

Har en gång tidigare bokat deletapperna separat, då har 2 stycken flighter registreras men vill minnas att mitt sista flygbyte på väg upp norrut där jag bokade Malmö - Stockholm - Umeå allt i ett resulterade i 1 flight i poängstatistiken?

Kan någon reda ut detta för mig?
ger 2st
 

trskial

Medlem
Frågar inte för poäng utan hur SAS räknar flygningar. Kommer detta registreras som 3 flygningar när det pushas in på mitt EB-konto?

Ska i December flyga
Tromsö-Sundsvall (via Oslo och Stockholm).

Denna flygning, räknas det som tre (3) flygningar?
 

Dr. Miles

Expert
Frågar inte för poäng utan hur SAS räknar flygningar. Kommer detta registreras som 3 flygningar när det pushas in på mitt EB-konto?

Ska i December flyga
Tromsö-Sundsvall (via Oslo och Stockholm).

Denna flygning, räknas det som tre (3) flygningar?
Har de tre flygningar olika flightnummer?
Om svaret är ja, då räknas de som tre separata flygningar.
 
Toppen