Senaste nytt

Mest galna du köpt med dig hem på en resa?

Ny HiFi i handbagaget, CD spelare, för och slutsteg, orkade knapp lyfta upp väskan i bagage hyllan.

I sommras var jag inne på att flyga till Houston på en rea och inhandla en Weber Grill....köpte en på hemma plan lite senare, det hade gått att få hem den incheckad i 3 resväskor.....
Det glömde jag.. tog med en sådan från San fransicso här om året...
De på bolaget jag besökte då har fortfarande roligt om det när vi ses, överalade mina värdar att stanna till på en järnhandel på vägen tillbaka till hotellet efter en finare middag. Varpå jag rusade in klädd i kostym, skjorta slips mm och köpte en grill i flygande fläng.... :)

Tänker, tycker jag har tagit hem så mycket men det är nog mest volymer. Men en vattenrutschbana från USA innan dessa fanns i Sverige. Ljusstakar i keramik från Mexico när jag var backpacker. Alla var inte hela när jag väl var hemma. LP-skivor (på den tiden) som blev buckliga av värmen och en proppfull resväska. Senast en förstoringsspegel x10 så jag kan plocka bryn och annat. Aloe vera gel innan det fanns i Sverige. Hängmattor (men det är väl vanligt?) Propagandaafficher från Nordkorea. Ginseng från Nordkorea. Magsjukete från Kina.

Måste vara massor av mer konstiga saker.

När jag bodde i Kina var ju hem där, och dit tog jag t.ex. med mig:

Piassavakvast - de tittade lustigt på mig både på GOT och vid transfer på PEK där man fick plocka ut sitt incheckade bagage. Kvasten checkades in som den var och hade priotagg.

20kg BabySemp - har hänt en hel rad gånger, till kollegor och vänner. Ruggigt mycket dyrare där borta.

Ett julbord - inför julen 2011 tog jag med ett i princip komplett julbord i en rejäl extraväska för att bjuda de kinesiska kollegorna på något gott.

Andra har tagit med såväl hela special som kebabtallrikar till vissa längtande svenskar borta i Kina, hur goda de nu kan vara 12 timmar gamla. ;-)

De flesta grejerna jag köpte där borta hängde med i flyttlasset så inga extrema baggage där inte.

Hinkar med dijonsenap från Frankrike! :) #matnörd
Mat i massor har jag tagit med mig. Konstiga läsksorter från USA. Kryddor från alla världens hörn. Blinier från Frankrike (innan Picard fanns). Blinierröror (homus, rosa röra etc) från France. Rosa toapapper från Frankrike (varför finns inte det i Sverige?) Alltid Kiriostar från Frankrike och beurrekex.

Stora tavlor från Kuba har också åkt med hem iofs hoprullade. Även rom från Kuba via USA. Var lite rädd att åka dit i tullen med det. Svårt att hävda att det inte var kubansk vara.

70 liter ''taxfree'' sprit inköpt på Kastrup är nog det konstigaste som jag har fraktat med mig hem. Tullarna på T5 såg fundersamma ut när jag kom med 4 kluckande resväskor + handbagage och påsar.

Toppen