Senaste nytt

Mest galna du köpt med dig hem på en resa?

Jag har två galna saker:

En handgjord miniatyrmodell av en filipinsk båt som några barn på Malapascua gjort till mig (jag var ca 6 år på den tiden) som var väl inpackad i en låda. Checkin-personalen i Cebu var ytterst motvilliga till att checka in förpackningen som knappt gick att se in i. Det hjälpte inte att jag absolut ville ha med mig en relativt lång bambu-pinne (70-100cm lång). Till råga på allt var att vi behövde checka in igen både i Manila och i Bangkok! Mycket beröm till min moder som lyckades övertyga personalen inte bara en utan tre gånger!

En släkting lyckades ta med sig en cykel från Kina också, tyvärr inte som carry-on. Nyckeln som gjorde det möjligt var nog att denne var kabinpersonal hehe.
 

ESSA

Medlem
El-cykel vill jag ta hem!
Får boka biljett till Peking nästa gång det dyker upp på SAS Now or never.
2x23 kg? Kan det räcka månne?
 

FF#1

Medlem
Få se nu, har alltid massa bagage hem och mindre dit....

en Intercooler, 2 pop-off ventiler ett slutsteg 2 flaskor Sake (varav en gick sönder) och 17 kockknivar från japan...
faktiskt enda "fail" på flaskor genom åren. Det var någon slags förkontroll på baggage på Narita, ni skulle ha sett personalens min när de kollade min väska på skärmen, stora ögon... hysteriskt fnissande och nått om "gaijin...suck"...)

Ett grillgaller i gjutjärn a 10 kg som var 57cm i diameter... gick precis att pressa ner i väskan på diagonalen med lite våld..

En jätteturbo modell fast n furious samt en billet skotervariator samt en dragkrok....

Skotermatta samt flera hundra hårdmetalldubbar...

båtpropepper modell större... i rostfritt

8 liter schampo och balsam ....

Ett antal fiskespön i en bunt med spötuber hoptejpade med silvertejp... de reste med mig runt i USA och kanada under en vecka, vara bara problem en gång med United som klagade över vad sjutton jag skulle ha de där "åbäket" med mig för... :)

ett par kilo nötter....

En barngrind för trappor...

En ohemul mängd prylar från GK:s i Ullared, sopborstar, nätadaptrar, massa rengöringsmedel mm samt en större elektrisk kylväska.
var en av de första gångerna jag fick full användning för extra bagage och att guldkort är rätt bra att ha...

en stor låda med provbitar från i japan... i 100 små provrör fyllda med peteroleumeter....

Det är bara några av de skumma saker som jag kommer på att jag släpat hem genom åren. :)
 

FF#1

Medlem
El-cykel vill jag ta hem!
Får boka biljett till Peking nästa gång det dyker upp på SAS Now or never.
2x23 kg? Kan det räcka månne?
Det gör det, men vet av erfarenhet att lituimbatterier i den storleken inte är ok att ha med. De verkar dessutom som att de är extra noga med det i asien då det ofta finns skyltar och affischer vid incheck. Men du får väl posta hem det med ytfrakt.
 
R

rstenelo

Guest
3267a261c95d870713c735c10f2a987a.jpg


Kanske inte så galet men färsk wasabi från Japan - åt precis upp det sista - galet gott ;-)

Men måste transporteras i en påse med vatten i :)
 

nissefalk

Medlem
Ny HiFi i handbagaget, CD spelare, för och slutsteg, orkade knapp lyfta upp väskan i bagage hyllan.

I sommras var jag inne på att flyga till Houston på en rea och inhandla en Weber Grill....köpte en på hemma plan lite senare, det hade gått att få hem den incheckad i 3 resväskor.....
 

FF#1

Medlem
Noob! 8L är ju ingenting! :)

@FruAgehall köpte en resväska (modell större) full med deosticks när vi passerade USA på vår bröllopsresa för tio år sedan. Vi har fortfarande kvar av dessa....
Nä det ryms ju mer, man skulle kanske skaffa en tank och checka in som ser ut som en resväska så man kan köpa det i bulk....

Funderat på "shelf-life" på kosmetiska produkter...?
 
Toppen