Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Någonting positivt verkar ha hänt med retroregistreringen. Jag bokade om mig vid gaten på Kastrup för två veckor sedan och det innebar tidigare hemkomst, men å andra sidan uteblivna poäng. Det automatiska systemet kunde inte hitta mig vilket gjorde att jag fick ta till det manuella formuläret. Skickade in igår kväll och nu 17 timmar senare kom det mail från SAS att poängen är på plats. I bekräftelsemailet som kom igår var den vanliga texten om upp till tre veckors handläggningstid kvar, så de överträffade den förväntan ganska rejält. Snyggt gjort!

Imorse när jag skulle ta 7:10 flyget från GOT till ARN vaknade jag så tidigt att det var ingen ide att stanna hemma och för sent för att somna om... Så jag tog mig till GOT för att äta lite frukost i Loungen innan jag skulle iväg.... Men när jag passerade Gate 12 för 6:35 flyget passade jag på att fråga om fick hänga med det istället och det gick så fint så utan bekymmer.

Tacktacktackelitack.

SAS det här gjorde ni riktigt bra!

Bakgrund:

Jag reste ARN-CPH T/R x2 samma dag, vilket Eurobonussystemet ej registrerade.

Mitt mail till SAS*:

Hejsan,

Mitt namn är bL0m och jag har EuroBonus-nummer EBG XXXXXXXXX.

Den 24 augusti flög jag samma destination (ARN-CPH T/R x2) vid två tillfällen, syftet var att flyga ihop 4 flygningar. Jag ser dock att jag bara fått poäng/flygningar för två (2) av flygningarna och inte samtliga fyra (4) st flygningar, se bifogade biljetter samt nedan print screen från ”mina sidor” på sas.se.

Jag försökte registrera detta i menyn ”Registrera saknade poäng”, men får bara svaret att dessa resor redan är registrerade.

Finns det möjlighet att få lite hjälp från er, så jag kan tillgodoräkna mig mina poäng/flygningar?

*Bifogade även mina biljetter i mailet till SAS och vilka flighter som saknades. Dock exkl jag dessa uppgifter i BC.se forumet.

SAS Svar:

Hej bL0m

Tack för ditt mail.

Du har just stött på ett mindre problem i vårat EuroBonus system.

Av någon anledning får EuroBonus systemet svårigheter att registrera flygningar om man reser samma T/R två ggr samma dag. Det är dock oerhört sällan vi stöter på detta problem, det är ju trots allt inte det allra vanligaste som sker.

Jag har nu ordnat fyra reggade flygningar för 24Aug.

Jag önskar dig en trevlig helg.

Vi reste med SK 1667 mellan ARN-PRG flygningen utfördes av Blue1, vi var ett gäng på 9 personer och reste i Plus den 2 Oktober, vi var totalt 10 pax i Plus.
Har läst på BC att det skall vara så bra service när Blue1 utför flygningen, jag tycker att jag inte håller med om det. Men igår blev det bingo, vilken service inriktad crew med pursern i spetsen, nu har jag "fikat" bort hans namn, varför minns man sämre efter ett gäng GT?
Alla i vårt gäng är vana resenärer, men en är väl även medveten resenär, alla var imponerad av den service som gavs.
Man skall vara medveten om att personalen inte vet vad som händer med deras jobb om en månad, de skall få information om ca en vecka.
image.jpg
Tack personalen på SK 1667 den 2 oktober, hoppas från mitt hjärta att det löser sig snarast med arbetssituation.

Skickade ett mejl sent på söndag kväll till diamondmejlen med en fråga som jag inte trodde skulle bli verklighet.

Men idag tisdag så hade jag två missade samtal och ett meddelande att jag hade något dom väntade på mig i receptionen i Frösunda.

Jag och dottern tog oss dit efter dagis och hämtade paketet och fick samtidigt en rundtur.

Fick titta in i deras operations vilket var riktigt intressant.

Tack SAS för att ni löste detta åt mig!

Skickade ett mejl sent på söndag kväll till diamondmejlen med en fråga som jag inte trodde skulle bli verklighet.

Men idag tisdag så hade jag två missade samtal och ett meddelande att jag hade något dom väntade på mig i receptionen i Frösunda.

Jag och dottern tog oss dit efter dagis och hämtade paketet och fick samtidigt en rundtur.

Fick titta in i deras operations vilket var riktigt intressant.

Tack SAS för att ni löste detta åt mig!
Nu blev man nyfiken. Vad var din fråga?

• Gilla
Reactions: bnr
Denne står på SAS sin facebookvegg i dag, veldig hyggelig melding :)

Jeg vil gjerne rette en stor takk til kabinpersonalet ombord på SK4094 fra Oslo til Evenes i dag, mandag 12. oktober.

Jeg ble litt overrasket da det plutselig var en ung jente, kanskje 11-12 år, som kom nedover midtgangen med trillevogn, SAS forkle, navneskilt og skjerf rundt halsen for å samle inn brukte kopper og søppel. Hele veien ned, og opp igjen. Forstod ikke helt hva som foregikk, før jeg skulle ut av flyet og hørte i forbifarten at det var en ung jente som reiste alene. Hun hadde visst sett litt trist ut, så kabinpersonalet hadde tilbudt henne et kortvarig engasjement ombord.

Gleden og stoltheten i ansiktet hennes var helt utrolig, og pappahjertet smeltet umiddelbart på vei ned fra traoppen og inn i terminalen.

Jeg har selv mange ganger i barndommen reist med "reiser alene" skilt rundt halsen, og vet godt hvor mye det betyr når noen faktisk viser litt omsorg på reisen.

Tusen takk, og bring denne beskjeden videre til kabinpersonalet. Det fortjener de virkelig å få høre.

Toppen