Senaste nytt

Klokaste access till lounge utan hög status/premiumbiljett

Dr. Miles

Expert
Ett SAS Diners Club får det nog bli. Verkar som det ger god tillgång till lounger även utanför SAS-kartan. 125 kronor är ju en muffins och en slät kopp kaffe... :)

Har erbjudits ingästning vid flera tillfällen av vänliga forumvänner. Men då jag nästan uteslutande reser med fru Erc har det inte riktigt varit ett alternativ. :)
I så fall rekommenderar jag dig att skaffa Diners familjekort till Fru erc då loungeavgift för gäster är ofta dyrare än 125 SEK per besök per person.
 

Agö

Medlem
Tycker SAS Diners verkar vara ett klokt sätt att få ner kostnaden på loungeaccessen för mig med spridda behov ett tiotal gånger per år. Gissar att det finns ytterligare möjligheter.
Kolla dock upp så att det finns en Dinerslounge på de flygplatser du oftast reser till, annars är det inte mycket nytta med det. På Gardermoen som du nämnde finns det t.ex. inte det har jag för mig.
 

erc

Medlem
Kolla dock upp så att det finns en Dinerslounge på de flygplatser du oftast reser till, annars är det inte mycket nytta med det. På Gardermoen som du nämnde finns det t.ex. inte det har jag för mig.
Noterade denna irriterande detalj. Jag använder dock OSL som utgångsflygplats och har oftast mer glädje av lounge vid connections.
 

olo

Medlem
Du jämför vad loungen kostar mot vad det kostar att äta utanför. Det är klokt. Vid längre byten är det värt att betala, vid kortare inte.
Värt att tänka på med Diners/betalning är det inte kräver att man är trogen sin allians. Det går också att räkna på. För att satsa på ett Amex Elite för 4kkr och att ofta betala lite extra för att flyga med *A, blir ganska många betalda loungebesök - om det primära värdet på ett guldkort är loungetillgången.
 

olo

Medlem
I så fall rekommenderar jag dig att skaffa Diners familjekort till Fru erc då loungeavgift för gäster är ofta dyrare än 125 SEK per besök per person.
245:- läste jag att extra kortet kostade, vilket ett besök kan kosta utan kort. Så vid två 125:- besök är kortet värt. Läst att man får var sin faktura, men att båda två är solidariskt betalningsansvariga för familjkortet.
Däremot får jag en fundering, som jag inte hitar svar på: Samlar man loungebesök var för sig eller till en gemensam pott?
 
Toppen