Senaste nytt

SAS nya A330E

En vanlig 233 tons A330-300 klarar ca en 10h flygning med fullt med pax och rejält med cargo.
Det finns det massor med exempel på.
Bla Lufthansas flighter MUC-MIA, FRA-SEA, SAS ARN/CPH-ORD, Swiss ZRH-MIA, Finnairs HEL-BKK och många fler.
Världens längsta A330-300 linje tror jag är Aeroflots Moskva-Los Angeles.

Yes, återigen är det Chicagoresenärer som är dom lyckligt lottade :)

199a1674a8554c57e408ca21d19501d9.jpg

Jag har SK963 ARN-HKG den 8okt med SAS Go. Kollar man på sas.se, fins der inga GO eller Plus biljetter kvar, och bara 3 Business.
Men på Expertflyer er det 6 business och många Plus och Go.
Er det en gammal kärra som dom halvlastar?

Jag ska inte säga att jag är helt hundra men om jag inte tar fel så har de nya A330E en vilomodul för crew likt A340 längst bak i Go, vilket jag inte tror de äldre 330 har. Enligt Expertflyers seatmap så bör det då vara en av de nya A330E (RKR eller RKS) som trafikerar ARN-HKG den 8e oktober.

Kollade runt lite och från 24 okt är det bara A330 som trafikerar ARN-HKG, inga A340. Utgår ifrån att det är då som dom båda nya A330E har flyttats till Arlanda för routering till ORD/HKG.

Jag ska inte säga att jag är helt hundra men om jag inte tar fel så har de nya A330E en vilomodul för crew likt A340 längst bak i Go, vilket jag inte tror de äldre 330 har. Enligt Expertflyers seatmap så bör det då vara en av de nya A330E (RKR eller RKS) som trafikerar ARN-HKG den 8e oktober.

Varför visar då Expertflyer at 1/3 av platserna i Bus er lediga och 2/3 av platserna i Plus, mens sas.se visar inga lediga biljetter i Plus och bara 3 i Bus?

Toppen