Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kostar det 27 000 för oss två :eek: Blir nog ekonomi :p

FYI ligger det nu på 22 000 totalt för två. Lite intressant hur det pendlar, har kostat 13 500 för två som billigast och 27 000 som dyrast. Kikade på platstillgång när det var som dyrast kring 27k och såg ut att finnas mycket kvar så det är svårgissat vilken typ av logik som styr

Precis signat upp här på BC efter månader av intensivt läsande. Har hittills 4/4 på OT, 3 inom Sverige och en på FAO - ARN. 27 EUR var på inrikes och 45 EUR från Portugal. Har känts väldigt lätt att få dom att gå igenom, kanske är för att det inte är några long haul.
Hade aldrig ens tänkt tanken på att testa OT innan jag läste här, så tack för det!

Precis signat upp här på BC efter månader av intensivt läsande. Har hittills 4/4 på OT, 3 inom Sverige och en på FAO - ARN. 27 EUR var på inrikes och 45 EUR från Portugal. Har känts väldigt lätt att få dom att gå igenom, kanske är för att det inte är några long haul.
Hade aldrig ens tänkt tanken på att testa OT innan jag läste här, så tack för det!
Välkommen till forumet!
Helt klart en bra ratio med 4/4 på OT även om det är inom Europa. Jag hade dock 5/5 på longhaul innan jag fick min första nekade OT. Har ett record på 5/6 just nu tror jag (alla longhaul).

Jag fattar nu att jag har brutit en viktig regel - jag har bookat resa til HKG i GO (kampanj) när jag vill resa i business, evt plus.
OT booking fixad ved beställning, men så började "tänk om det blir avslag" tanken att sätta sig i huvudet.
Så jag registrerade upgrade med bonuspoints också.

Frågan är så - vad händer med min points-upgrade om OT siger OK?
Och vad OM OT siger nej och bonus-upgrade också mislykkas, finns då mölighet för cash upgrade?
Det där har drabbat andra, i värsta fall går din OT igenom och din point upågrade så du får betala för båda. Efter det kommer du nog får bråga en del för att få tillbaka för den ena. Skulle det vara så att du får avslag på båda alternativen så finns fortfarande möjlighet att uppgradera vid gate. Osäker på möjligheten på cash upgrade, men i Hong Kong på vägen hem fick jag möjlighet att köra cash upgrade både till plus och business vid checkin.

Välkommen till Businessclass! Hoppas att du kommer att trivas här och delta aktivt i forumet framöver - det finns mycket att hämta här!

Det stämmer nog att det verkar vara bättre hitrate på OT inom EU än på longhaul. Jag tycker det verkar vara mycket vanligare att vi ser rapporter om framgång på intra-EU och misslyckade uppgraderingar på longhaul.

Gjorde precis en förfrågan på GOT-IAD den 3/10 och fick följande:
GOT-CPH - 38 Euro (Plus)
CPH-IAD - 203 Euro (Plus) , 430 (Business)

Känns rätt bra så får se vilken det blir

Ingen tur här... 1 lyckad på 2 försök shorthaul.

Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flightSK2541 Stockholm - Edinburgh

Jag la precis in om uppgradering CPH-TXL i november. 38€ per resa - men denna gång utan registreringsavgiften. Har jag inte varit med om tidigare!

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen