Senaste nytt

Hilton gratis wifi för alla Hhonors?

matte_ante

Medlem
Okej, mer än jag känner till, men inloggningssidan ser exakt likadan ut som doubletree. Antar att de numera har samma leverantör och system på alla HHonors hotell.
 

agehall

Medlem
Ja, du måste alltid logga in, men om du tittar, så kommer du att se att det är gratis på Hampton Inn medan andra hotell i kedjan tar betalt.
 

matte_ante

Medlem
Finns ett val numera som heter complimentary, gratis, funkar helt ok även på rummen.
Detta var på Doubletree (NY Times Square & downtown San Antonio) likadan inloggning som på Hampton inn.
 

Homer

Medlem
Så vitt jag vet tar inte Conrad Maldives ut någon resort fee.

Det är möjligt, men det jag kommenterade var detta

Jag vet dock inte om jag har rätt eller fel om detta, men baserat på erfarenhet lär det nog finnas undantag...

Snabb koll på Flyertalk
Exempel på de som tar ut resort fee (finns säkert fler)
Waikiloa
Las Vegas, alla?
In Orlando
- Hilton Orlando Bonnet Creek $22
- Waldorf Astoria $25
- Hilton Orlando $20
Clearwater Beach Hilton $20
Hilton Tuscon El Conquistador $20

osv.
 
Last edited:

JeanHell

Medlem
Frukosten är en vital perk för mig vad gäller HHG/HHD som gör att iaf jag kollar extra åt Hilton-sfären när jag bokar resor runt omkring, varesig det är i business eller pleaseure.
Jag vet inte vilket annat hotellprogram som har denna förmånen på så många av sina märken som Hilton har, Marriot har det ju inte på de lägsta kedjorna vad jag märkt?
 

agehall

Medlem
Jag vet inte vilket annat hotellprogram som har denna förmånen på så många av sina märken som Hilton har, Marriot har det ju inte på de lägsta kedjorna vad jag märkt?

Nu är jag dålig på Marriott-hotell, men det är inte som på Hampton Inn hos Hilton då? Dvs att frukosten alltid ingår och därför inte är en förmån för statusmedlemmar.
 

JeanHell

Medlem
Kan tyvärr också Marriott för dåligt men jag tolkar det som att Marriott Courtyard = Hilton Garden Inn?
Isf ingår frukost på Garden Inn men inte på Courtyard för respektive Guld-nivå utifrån vad jag förstått, men någon som har bott på ett Courtyard får gärna rätta mig i annat fall :)
 
Toppen