Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Och hur många Diamant-kort ser de just i DFW??
Det kan man fråga sig, men den här gången hade de åtminstone sett det! Och korten har ju funnits ganska länge nu, även om de inte legat inne i systemen jättelänge.

De första flygningarna jag hade efter diamond så hade de ingen aning om vad det var för något ens på O'Hare. Men det var visserligen två dagar efter att jag fick det fysiska kortet - men jag var ju någon vecka efter "de första" pga batchningen, så det borde ju hunnit in någon före :)

Det känns lite kul att de känner igen ett SAS Diamond-kort :) Tyvärr tycker jag annars känslan har varit på flera flygplatser i USA att de inte ens förstått att SAS är ett flygbolag som är med i Star Alliance (trots logga och allt på kortet) :(

Sist jag flög var jag inte noterad som EBD på deras lista.
Däremot var en annan person på 8A noterad. Jag var på 8D,
Men jag hade seatblock och den andra hade inte det.

Sedan en annan sak ifall man ska visa kortet.
Texten på AmEx elite kortet är väldigt svår att se.

Det känns lite kul att de känner igen ett SAS Diamond-kort :) Tyvärr tycker jag annars känslan har varit på flera flygplatser i USA att de inte ens förstått att SAS är ett flygbolag som är med i Star Alliance (trots logga och allt på kortet) :(
Jag tycker de flesta verkar känna till Scandinavian (men inte altid SAS). Men det beror säkert på var i USA man reser - men även utanför just SAS-destinationer tycker jag de ofta gör det. Däremot är det första gången någon direkt känt igen Diamond och kommenterat det.

Men jag håller med, det är lite kul :)

Dagens kommentar i United club DFW var "we've see a lot of problems with the Diamond cards. They clearly need some software fixes.".

Gick inte att få in i systemet varken som EBD eller EBG. Fick bli helt manuell processning.
Hade samma problem igår med United Airlines både från Singapore och Hong Kong. Fast jag visade kortet vid fysisk incheckning, så var jag "status lös" på boarding kortet. I United Club loungen i HK ville de först inte släppa in mig när jag visade co-brandat EBD/MC kort. De sa att det inte var guld status. Jag pekade på den lilla Star Alliance loggan på kortet som det står Gold under, och fick komma in.

So far har det bara blivit sämre att som EBD flyga *A tycker jag. Är det någon som har upplevt någon förbättring?

Hade samma problem igår med United Airlines både från Singapore och Hong Kong. Fast jag visade kortet vid fysisk incheckning, så var jag "status lös" på boarding kortet. I United Club loungen i HK ville de först inte släppa in mig när jag visade co-brandat EBD/MC kort. De sa att det inte var guld status. Jag pekade på den lilla Star Alliance loggan på kortet som det står Gold under, och fick komma in.

So far har det bara blivit sämre att som EBD flyga *A tycker jag. Är det någon som har upplevt någon förbättring?

Jag som guld upplever en klar förbättring inom underhållningen ombord. Jag får se Diamond och Pandion bråka för att få läsk och godis.

Toppen