Senaste nytt

Hej då Amex Platinum...

Hade AMEX plat i 7 år (. 30k i onödan) hade räckt till en First med LH. Kortet helt meningslöst enligt mej speciellt efter lansering av Elite

Har haft Platinum i ett drygt år, men kör Elite-kortet nu - försöker lasta in allt på Eurobonus.
Jag blev riktigt sur över att Amex inte ordnar biljetter genom - stora - företag/idrottsklubbar - som inte tar Amex. På gränsen till falsk marknadsföring kring den biten tycker jag.
En bra sak är att jag sparade (eller hur jag nu ska uttrycka mig) runt 4000 kronor på två hotellnätter för två rum i och med uppgraderingar från det billigaste rummen till två juniorsviter, i och med Gold i Club Carlson, i somras. Har haft ett par andra Radisson-uppgraderingar under året också, så "sparat" cirka 5500 kronor med Platinum sedan maj.

Å andra sidan kan man ju få Club Carlson Gold genom aktieköp, och det blir ju inte en avgift (annat än om nu kursen går ner då).

Har fått förfrågan om att byta upp mig från Gold men tackade nej. Har en månads spend på drygt 35-40 på mitt Gold och ser verkligen inte meningen med ett platinum för den lilla spenden.

När det skiter sig så är platinum rätt bra, har haft oturen att upptäcka det. Dessutom har bara uppgraderingarna på Sofitel gott och väl "sparat" in avgiften åt mig i år så jag sitter nöjd.

Jag sade upp kortet imorse. Pratade med en trevlig tjej på kundtjänsten som hjälpte mig utan att fråga varför jag säger upp kortet :) hej då platinum. Skulle vore trevligare om det svenska platinum kortet hade travel companion ticket på first eller business class resa som i USA t.ex. Men tyvärr gäller detta bara platinum kort utfärdade i USA.

Jag sade upp kortet imorse. Pratade med en trevlig tjej på kundtjänsten som hjälpte mig utan att fråga varför jag säger upp kortet :) hej då platinum. Skulle vore trevligare om det svenska platinum kortet hade travel companion ticket på first eller business class resa som i USA t.ex. Men tyvärr gäller detta bara platinum kort utfärdade i USA.

Väl lite underligt att man inte ens frågar om orsak. Å andra sidan fick jag häromdagen ett mail från Amex med lite frågor om vad jag tycke och tänkte om deras kort.

Idag avslutade jag mitt Platinumkort, upplever att förmånerna inte längre motiverar avgiften. Jag har inte fått Lifestyle att lyckas boka önskade restauranger i London eller New York vid flertal tillfällen, dock lyckades jag själv få bord. Att de av mig uppskattade resekvällarna lyser med sin frånvaro är ännu en bidragande faktor. Fick inga frågor kring varför jag vill avsluta.
Nu blir det att köra SAS Amex istället och samla mot en 2-4-1

Idag avslutade jag mitt Platinumkort, upplever att förmånerna inte längre motiverar avgiften. Jag har inte fått Lifestyle att lyckas boka önskade restauranger i London eller New York vid flertal tillfällen, dock lyckades jag själv få bord. Att de av mig uppskattade resekvällarna lyser med sin frånvaro är ännu en bidragande faktor. Fick inga frågor kring varför jag vill avsluta.
Nu blir det att köra SAS Amex istället och samla mot en 2-4-1
Jag är ju väldigt PRO Amex Platinum, men jag har börjat fundera på Amex Elite istället...det är "övriga" förmåner som lockar och än så länge motiverar kostnaden i mitt fall!

Jag är ju väldigt PRO Amex Platinum, men jag har börjat fundera på Amex Elite istället...det är "övriga" förmåner som lockar och än så länge motiverar kostnaden i mitt fall!

Jag måste säga att även om du argumenterat väldigt mycket för AmEx Plat, så har du ju i princip alltid även kunnat visa att det varit lönsamt för din del. Även om det inte är rätt kort för alla, så har det ju uppenbarligen varit det för dig under ett antal år.

Hoppas du påtalar för AmEx varför du byter ifall du bestämmer dig för att göra det!

Toppen