Senaste nytt

COOP Medmera mer

Nu när man får extrapoäng vart det ju lite jobbigt för hur mycket poäng man ska växla för att maximera detta...

Det beror ju på om man tror att det kommer komma nåt nytt erbjudande framöver.

Exempel 1: Växla in 5000p nu med kampanj och 60000p sen utan. Totalt 10950EB för 65000, dvs. ~16.84EB/100p

Exempel 2: Växla in 5000p nu och vänta in bättre kampanj för resterande. Ger 950EB för 5000p, dvs 19EB/100p. Bra om man inte behöver EB poäng nu och tror att det kommer fler kampanjer sedan. Å andra sidan gav ju kampanjen i juni 20EB/100p, så satsar man på att den återkommer kan man lika gärna strunta i att utnyttja den här överhuvudtaget...

Exempel 3: Växla in 60000p nu och få 10500 nu. Ger 17.5EB/100kr. Bättre än exempel 1, men sämre än 2. Jag tänker satsa på det här alternativet då jag tror att jag kommer behöva EB poäng innan bättre kampanj kommer.

Ett mellanting är att växla 10000p eller 20000p vilket också ger 17.5EB/100p. Vilket man ska ta beror helt enkelt på vilken kurs man tror sig få på de resterande poäng :)

Någon fler än jag som stör sig på att man inte får summerat köpen gjorda med huvudkort respektive extrakort? Blir en jädra klickande på coop.se för att få veta hur mycket sambon shoppat för.

Någon fler än jag som stör sig på att man inte får summerat köpen gjorda med huvudkort respektive extrakort? Blir en jädra klickande på coop.se för att få veta hur mycket sambon shoppat för.
Håller med, men lösningen är att ge sambon huvudkortet och dig själva extrakortet, då flytter du problemet till hen ;)

Toppen