Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Problem och förseningar väntas under hela dagen även om säkerhetspersonalen nu återupptagit sitt arbete.

Flygplatsen hänvisar bokade passagerare till att ta kontakt med respektive flygbolag för fortsatt information rörande avgångstider.
SAS meddelar att de inte kommer vänta på försenade passagerare utan kommer flyga enligt gällande tidtabell.

Strejk igen i Tyskland imorgon 27 mars.

Strike threatened by ver.di on March 27, 2012
The ver.di union announced strike actions of ground handling services amongst others at German airports on Tuesday, March 27, 2012. Frankfurt Airport is also affected by these nationwide actions during 5:00 a.m. until 02:30 p.m. (local time). In addition, the airports Munich, Düsseldorf, Cologne and Stuttgart (depending on the location from 00:00 a.m. till 02:30 p.m.) will be affected as well.

Lufthansa ® - Current travel information

En kollega och hennes familj (totalt 9 pers) fick sin flight FRA-MCO inställd imorgon. Dock lyckades LH boka om henne via ORD istället. Det som är lite oroväckande är att hon fortfarande ska resa genom FRA.

Oh fuck. Jag är rätt säker på att min kollega blev ombokad till LH430, som de lovade skulle gå, istället för hennes ursprungliga bokning på LH464. Hon hade dessutom med sig 8 pers till, inklusive 3 små barn. Det lär inte vara skoj...

Oh fuck. Jag är rätt säker på att min kollega blev ombokad till LH430, som de lovade skulle gå, istället för hennes ursprungliga bokning på LH464. Hon hade dessutom med sig 8 pers till, inklusive 3 små barn. Det lär inte vara skoj...

Jag hoppas för allt i världen att det lugnar sig till imorgon. Jag flyger till BKK med LH/380/c via SIN - Jag skriver c med gemen bokstav. Det passas bäst så för LH numera...

Flög LH 380 till SIN i fredags kväll. Helt OK i Business med en riktigt tyst maskin.
Stolarna där man halvligger är jag hjärtligt trött på - de passar inte mig ö.h.t.!
Maten är ganska tråkig - kan jämföra med SK-anslutningen ARN-FRA där de
serverade en riktigt god middag.

Generalstrejk i Spanien imorgon 29 mars.

Bör inte påverka flygtrafiken alltför mycket men kan påverka exempelvis transport till/från flygplatserna.

Flög LH 380 till SIN i fredags kväll. Helt OK i Business med en riktigt tyst maskin.
Stolarna där man halvligger är jag hjärtligt trött på - de passar inte mig ö.h.t.!
Maten är ganska tråkig - kan jämföra med SK-anslutningen ARN-FRA där de
serverade en riktigt god middag.
Snart på väg! Serverade de någon Champis eller var det bara Sekt?

Toppen