Senaste nytt

Kom och fira BusinessClass på Grand Hôtel Stockholm 29:e augusti

Nu vet inte jag hur du kopplade ihop dessa två saker. Dessa två herrar äger inte Businessclass.se/com/dk/no. Det gör några i Norge. Det finns ingenting som antyder annat än "business as usual"
Att två huvudpersoner, tillika grundare, försvinner - samtidigt - tyder inte på business as usual tycker jag. Må vara att de inte äger bolaget bakom, men det är av underordnad betydelse för vilket innehåll vi hittar här. Att ägaren har en förkärlek för reklam maskerad som repotage och försöker smyga in detta är än mer oroande. Jag vill tro att Martin och Jacob försökte hålla tillbaka detta otyg.

Jag går absolut inte så långt som att säga att siten kommer dö, men det finns oro i luften för hur den kommer utvecklas!

Ja, det kan inte vara ett sundhetstecken.

Tråkigt, inte för att jag hänger hör så mycket men ändå.
Om det stämmer borde mod ändra rubrik till avtackningsfest eller liknande.

Tack för igår!

Det var mitt första BC-event och jag måste medge att jag är positivt överraskad.
Det som gav mig mest var faktist dragningarna om vad BC är, hur det grundades, tanken bakom samt alla roliga besättelser om galna upptåg.

Ni är ju ett helt fantastiskt knasigt gäng, men en väldigt udda hobby.

Och tack för taggarna! ;)

image2.JPG

Ciao, T

Avvaktar all spekulation till hur, var, när och varför fram till att de själva kommenterar. Diskussionerna på siten och innehållet styrs ju principiellt av användarna. Om ägarna driver utvecklingen åt ett håll som användarna inte önskar, då självdör siten till slut så det är upp till oss användare att avgöra ödet.

Hörni vänner...

Låt oss fokusera på att hålla bra diskussioner om relevanta ämnen som medvetet resande. Det finns inget skäl att överdramatisera situationen eller spekulera på vad som händer framöver. Vi står alla i stor skuld till Martin och Jacob för att ha skapat en plattform för likasinnade att mötas, samt har inspirerat oss med fantastisk innehåll. Men Businessclass anno augusti 2015 handlar mycket mer om alla fantastiska medlemmar som finns härinne. Så fokusera på den kunskap och erfarenhetsutbyte som redan finns tills vidare.

Vi i moderatorteamet finns kvar och är i kontakt med ägaren om framtiden som säkert blir jättespännande.

MVH,
Moderatorteamet
Hans, Robert, Fredrik

Jag ser inte varför diskussionen om att två av grundarna lämnar skulle vara fel. Diskussionen är relevant, och spekulera gör vi väl allt som oftast i en massa andra trådar... Med tanke på att ägaren hittills inte visat sig från sin starka sida tycker jag diskussionen i allra högsta grad är viktig.

Mycket tråkigt att läsa att dessa herrar slutar......:(

Att två nyckel anställda beslutar att lämna ett företag samtidigt betyder att någonting har hänt dvs av inre eller yttre "påverkan".....
Skulle gärna vilja ha en förklaring av vilket av dem...
Om det nu blir "business as usual".....vem tar över etc.....

Ser lite av en skrämmande framtid med köpta reportage ( tex som Italienska hotellet för ett tag sedan..):mad: vilket gör att siten självdör....

Håller med!

Det vore olyckligt om utvecklingen går mot "Bonusfeber.se"-stilen...

Jag ser inte varför diskussionen om att två av grundarna lämnar skulle vara fel. Diskussionen är relevant, och spekulera gör vi väl allt som oftast i en massa andra trådar... Med tanke på att ägaren hittills inte visat sig från sin starka sida tycker jag diskussionen i allra högsta grad är viktig.

Det är ganska enkelt.. Just nu är allt detta bara spekulationer om personer och inte om sak, det är skillnaden. Så om alla kan ha lite tålamod och fokusera på det som är Businessclass styrka: nämligen medlemmarna och alla härliga reserelaterade ämnen som finns tills vidare.

MVH,
Moderator

Hörni vänner...

Låt oss fokusera på att hålla bra diskussioner om relevanta ämnen som medvetet resande. Det finns inget skäl att överdramatisera situationen eller spekulera på vad som händer framöver. Vi står alla i stor skuld till Martin och Jacob för att ha skapat en plattform för likasinnade att mötas, samt har inspirerat oss med fantastisk innehåll. Men Businessclass anno augusti 2015 handlar mycket mer om alla fantastiska medlemmar som finns härinne. Så fokusera på den kunskap och erfarenhetsutbyte som redan finns tills vidare.

Vi i moderatorteamet finns kvar och är i kontakt med ägaren om framtiden som säkert blir jättespännande.

MVH,
Moderatorteamet
Hans, Robert, Fredrik
Fast det är väl inte så konstigt att det spekuleras? Två starka medlemmar slutar, inte ett ord från de två, förutom på en personlig instagramsida. Klart det blir rykten då.

Vi gillar att spekulera, se bara på ryktestråden eller gissningar om var nästa SAS longhaul går.

Så, varför slutar Martin och Jacob, vad skall de göra istället och vem ersätter de båda?

Toppen