Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du känner någon som gör utlandstjänst för Försvarsmakten så brukar det gå att beställa klockor från Sverige, momsfritt och med rabatt via en specifik klockhandlare.[/QUOTE
Kommer ihåg att "Stjärnurmakarna" hade en special deal med Svenska campens affär, där vi köpte till 20% rabatt på hela sortimentet, samt ingen moms. För mig blev det en Omega Seamaster !!! (detta var på 1990 talet)...

Last edited:
Schiphol ska väl vara the goto place för bra pris på klockor i Europa.

Annars kan jag varmt rekommendera Rob Engström på Drottninggatan. Superb service! Support your local dealer!

Tack för alla svar! Angående kommentaren att tråden inte skulle passa för att detta skulle vara ett flygforum så är det väl uppenbart att businessclass.se inte är ett rent flygforum. Ungefär hälften av redaktionens artiklar handlar ju om annat, t ex hotell, tåg och växlingsautomater. Fortsätt så - jag tycker balansen mellan flyg och annat är bra!
Per

Kan bara inte hjälpa det, fnissar för mig själv varje gång jag ser den här tråden och en sen från en bakgata i ransom thailändsk turistort spelas upp...." Hej kompis, kom och köp billiga Rolex, TAG... mm... bara 300 kr." :)

Nä skämt och sido, genom att undersöka och planera sina inköp så kan man ju många gånger stödfinnansiera sina resor genom att köpa rätt saker på rätt ställe.

Man kan inte göra omvänt? Att som svensk åka till Norge och sedan få tillbaka momsen?

Samma regler som i SE, ska förtullas i Sverige och kvitto visas upp innan moms betalas tillbaka.
Tax-free for turister i Norge

Jag ser inga sådan begränsningar för exempelvis UK, hursomhelst kanske det är svårt att fynda när £ står i 13
Tax on shopping and services - GOV.UK
http://www.heathrow.com/file_source/Heathrow/Static/PDF/Airport_guide/vat-refund-leaflet_EN.pdf

Mappin & Webb Website har en butik på Heathrow

Relativt ofta är det såna här erbjudande
Extra points on jewellery, watches & technology (15.000 poäng går att växla till flygmiles eller £150)

• Gilla
Reactions: Gus
Vet av egen erfarenhet att för dessa köp är det kontakter som gäller. Anställda i branschen får 40% rabatt på listpriser, så t.ex. i Hongkong där listpriserna är lägre blir slutpriset väldigt bra.

Helt klart är ju detta sammanvävt med resor. Ska köpa en klocka åt min fru i present och då blir det en resa samtidigt, dvs om klockan är marginellt dyrare på "rätt" destination så är det såklart ok! För att kartlägga det behövs tips, och då är ett forum utmärkt och businessclass.se perfekt! /Per

• Gilla
Reactions: Gus
Hmm. Lockpriser!? Mina erfarenheter av att förhandla på Manhattan inskränker sig till kameror, men där försökte man snabbt flytta intresset till andra modeller än man själv var intresserad av, bara lite dyrare men förstås bättre enligt säljaren. Eftersom jag var påläst förstod jag att han försökte sälja en billigare modell till högre pris och det är inte enda gången jag varit med om det. En enkel strategi att utnyttja på olika klockmodeller. Man måste verkligen veta vad man köper och vad det är värt in till minsta detalj. Köper hellre idag hos etablerade handlare även om det är lite dyrare.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen