Senaste nytt

Undersökning: Gör du en walk of shame i de lägre klasserna?

Gör du en walk of shame i de lägre klasserna när du är ute och flyger?


  • Total voters
    114

Voyageur

Medlem
Svarade nej för frågeställningen blir tyvärr missvisande. Går ofta bak i kabinen ex. mitt i natten för att röra på benen efter timmar av stilla sittande. Har inget att göra med en walk of shame eller uppvisande att gå från finare kabin till sämre.
 

Bryant

Medlem
Svarade nej för frågeställningen blir tyvärr missvisande. Går ofta bak i kabinen ex. mitt i natten för att röra på benen efter timmar av stilla sittande. Har inget att göra med en walk of shame eller uppvisande att gå från finare kabin till sämre.

Svarade ja, men det har som du skriver inget med walk of shame att göra...
 

Jonas C

Medlem
Utan att låta fräck, men jag tycker att det är både respektlöst och patetiskt. Nog för att det är jobbigt att flyga Economy, så blir man nog inte gladare för att någon halvfull pajas i pyjamas ska komma och se ner på ens lidande. Jag antar att det är samma människor som sätter sig i den bakre kabinen för att skylta att man minsann flyger Business. Har man ett bekräftelsebehov att stilla, så visst.

Hela poängen med att flyga Business Class är ju för avskildheten, så personligen sätter jag mig alltid i den främre kabinen för att slippa bli sedd. Rör mig sällan till andra kabiner, om inte det är ett absolut måste.
 

karho

Medlem
Svarade ja (avseende long haul). Jag har fortfarande relativt begränsad long haul-vana, och tycker det är intressant att se hur olika plan/bolag valt att inreda/konfigurera plan i olika klasser. Har inget att göra med vilken klass jag råkar flyga i.
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Utan att låta fräck, men jag tycker att det är både respektlöst och patetiskt. Nog för att det är jobbigt att flyga Economy, så blir man nog inte gladare för att någon halvfull pajas i pyjamas ska komma och se ner på ens lidande. Jag antar att det är samma människor som sätter sig i den bakre kabinen för att skylta att man minsann flyger Business. Har man ett bekräftelsebehov att stilla, så visst.

Hela poängen med att flyga Business Class är ju för avskildheten, så personligen sätter jag mig alltid i den främre kabinen för att slippa bli sedd. Rör mig sällan till andra kabiner, om inte det är ett absolut måste.

Kan bara tala för egen del och jag tycker att du är ute och cyklar i ditt första resonemang.
 

flybob

Medlem
Utan att låta fräck, men jag tycker att det är både respektlöst och patetiskt. Nog för att det är jobbigt att flyga Economy, så blir man nog inte gladare för att någon halvfull pajas i pyjamas ska komma och se ner på ens lidande. Jag antar att det är samma människor som sätter sig i den bakre kabinen för att skylta att man minsann flyger Business. Har man ett bekräftelsebehov att stilla, så visst.

Hela poängen med att flyga Business Class är ju för avskildheten, så personligen sätter jag mig alltid i den främre kabinen för att slippa bli sedd. Rör mig sällan till andra kabiner, om inte det är ett absolut måste.

Hur är det respektlöst och patetiskt att sträcka på benen? Så länge du inte går runt och skakar liv i folk och berättar att du sitter i C/F så är det väl inte värre än att någon annan i kabinen strosar runt?
 
Toppen