Senaste nytt

First i olika flygplanstyper

Matsson

Medlem
Vart vill du egentligen åka, Male?
Till Dehli och Kuala Lumpur blir det ju 787-9 med senaste generationen av F.

Platser till jul/nyår släppte de drösvis av i december förra året.[/
Åker till Male 3-4 ggr per år, gärna kombo med SIN BKK eller HKG, dock kan ju KUL vara att alternativ, fast dålig tidtabell KUL-MLE. DEL har jag inte kollat fast skall göra omedelbart, Tack för tips!
 

henrik l

Medlem
Har gott om AA poäng, har någon lyckats boka 3 x F med CX LHR-HKG? Verkar omöjligt.

Mig veterligen har jag aldrig sett mer än 2 platser med Cathay i F. Har en kollega som är Diamond i Maco Polo. Ska försöka komma ihåg att fråga honom nästa gång jag ser honom hur mycket dom släpper till sina egna elites. Med BA lyckades jag ju boka 4 platser i F, bl a med 2-4-1, LHR-NYC till maj för två år sedan. Vill minnas att jag bokade resan i November.
 

Homer

Medlem
Är man ute efter många platser österut med BA ska man kolla på Kina och Japan, speciellt Kina.
4 platser är närmast standard och 6-7 platser är ingen ovanlighet.



@agehall inte ens vid nyår är det problem.
PEK.jpg
 

Senator

Moderator
@Homer när jag ringde BAEC för att fråga om vi fick uppgradera LHR-YYZ var svaret att "troligtvis nej, då det redan sitter 4 passagerare i First som är betalade med Avios". Så du har helt rätt att det går att hitta.

Frågan gällande stolar i First: A380 och B777-xxx kommer finnas länge i flottan. Jag tror att BA kommer ha kvar 16 på A380 och 14 på B777-xxx
 
Toppen