Senaste nytt

Hjälp mig behålla Eurobonus Guld!

Vaniljvodka

Medlem
Tja, om du är ute efter att bränna pengar, så är det väl bara att boka ett par resor till SFO eller HKG så löser det sig väl. Men som sagt, AmEx är bra valuta för pengarna, framförallt när du flyger så lite att du inte ens är halvvägs för egen maskin.

Öh, nej? Du har missförstått. Du får 20k baspoäng bara för att signa upp för AmEx elite. 150k är för att få en 2-4-1voucher.

Ah okej. Ja kanske får kolla på det då. Men jag skulle nog helst flyga in poängen (för att det är roligast). Får hålla utkik efter nån deal i Dr Miles forum då kanske. Borde bokat på TK-dealen till BKK i juni.
 

Vaniljvodka

Medlem
Min sambo var redo att hoppa på AMEX Elite på stört, men efter ett samtal dit så verkar det högst tveksamt om poängen hinner registreras innan sista juli.

Jag har lite mer tid på mig att fundera. Vill som sagt helst flyga ihop poängen och sedan kanske byta bonusprogram nästa år. För att uträkningen ska bli så korrekt som möjligt så undrar jag om nån har koll på följande:

ARN-ORD-ARN i november som i SAS GO förra året gav 5375 x 2. Mindre nu va?
Har Optiontown-uppgradering till PLUS och C inlagd på hemresan, men kan väl egentligen inte räkna med att den går igenom även om jag har ett track record på 7/7. Skulle ju också kunna lägga till OT på ditvägen, men har dålig koll på hur mycket man får vid OT-uppgraderingar.


 

flum

Medlem
Min sambo var redo att hoppa på AMEX Elite på stört, men efter ett samtal dit så verkar det högst tveksamt om poängen hinner registreras innan sista juli.

Jag har lite mer tid på mig att fundera. Vill som sagt helst flyga ihop poängen och sedan kanske byta bonusprogram nästa år. För att uträkningen ska bli så korrekt som möjligt så undrar jag om nån har koll på följande:

ARN-ORD-ARN i november som i SAS GO förra året gav 5375 x 2. Mindre nu va?
Har Optiontown-uppgradering till PLUS och C inlagd på hemresan, men kan väl egentligen inte räkna med att den går igenom även om jag har ett track record på 7/7. Skulle ju också kunna lägga till OT på ditvägen, men har dålig koll på hur mycket man får vid OT-uppgraderingar.
Tyvärr beror ju det på i vilken bokningsklass du hamnar efter uppgraderingen. Som jag förstått är även det lite slumpmässigt, tyvärr. Mest troligt får du 5000+25% enkel väg ARN-ORD, men det finns exempel på uppgradering som gett den högre nivån vilket skulle ge 7500+25%.
 

Stenis32

Medlem
Jag ansökte på nätet om att byta från Premium till Elite en måndag för ett par veckor sedan, på onsdagen samma vecka var de extra baspoängen registrerade på kontot. Mao borde de hinna komma in innan sista juli :) Inga garantier dock.
 

SNIFF

Medlem
Det borde ju gå att hävda att baspoängen bör räknas från den dag man signade och ansökte om det?
 

Brandten

Medlem
Håll tummarna för att 2998 SEK ToR till Hong Kong kommer tillbaka (igen). Ger 11250 poäng som EBG. 26 timmar i Hong Kong innan flyget hem går.

Det blir antingen en bra grundplåt till fortsatt EBG, eller så gör du den två gånger och har det säkrat.
Finns massor med avgångar för det priset. Kollade igår och hittade i oktober, september, december, januari och mars.
 
Toppen