Senaste nytt

Förändring av long-haul catering från juli

Är det bara jag som gillar scones med clotted cream + sylt ?

OT:
Tyckte att maten till/från JNB var god, bättre än vad jag minns den,
där returen t.o.m. var bättre med godare "köttbit" och bättre ostar.

Både @sembl och jag kommenterade att maten mellan LHR-YYZ kändes som bättre än tidigare

Å andra sidan är det inte lite overkill att servera två varma måltider på en 11 timmars dagflight? Tycker oftast att man är proppmätt vid slutet av flygningen och sällan känner för att trycka i sig en till lunch/middag, så då passar ju Afternoon Tea utmärkt.

Å andra sidan är det inte lite overkill att servera två varma måltider på en 11 timmars dagflight? Tycker oftast att man är proppmätt vid slutet av flygningen och sällan känner för att trycka i sig en till lunch/middag, så då passar ju Afternoon Tea utmärkt.

Dagsflight? Det är USA:s västkust det handlar om, t.ex. LAS/LAX 16:20-19:25
Förändringen ska tydligen gälla LAS också.

Jag kan bekräfta att ändringen gäller även LAS. Första serveringen är den "vanliga" varma serveringen (inget som läggs upp i galleyt annat än såsen som hälls på t ex kött och fisk, samt pasta som läggs upp i en skål) medan andra serveringen är en bricka med förrätt (två olika val) och efterrätt (frukt) samt ett val mellan tre varma och en kall huvudrätt, liknande första serveringen. Liknande upplägg på returflygningen till London, dock ingen efterrätt till frukosten utan en förrätt i form av frukt eller yoghurt samt danish pastries och croissanter.

Toppen