Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

Och om du nu skulle, mot förmodan, ha missat detta så köper du någon random biljett billigt och hoppar ut en sväng från PEK till annat land i regionen.
Nja, ont om tid och hittade ingen utresa som var billigare än själva Visumet på 900 kr, som dessutom var väldigt smidigt att få. Dessutom lite kul och spännande att söka visum - faktiskt första gången på 15 år som detta krävs för nån av mina resor!

• Gilla
Reactions: Gus
Nja, ont om tid och hittade ingen utresa som var billigare än själva Visumet på 900 kr, som dessutom var väldigt smidigt att få. Dessutom lite kul och spännande att söka visum - faktiskt första gången på 15 år som detta krävs för nån av mina resor!
Nejdå, men min tanke var om du satt på väg till ARN och riskerade denied boarding...

Men visst, under vissa förutsättningar skulle det även kunna bli billigare!

De flesta länder är inte särskilt krångliga att få visum till, men ibland tar det lite tid!

• Gilla
Reactions: Gus
Nejdå, men min tanke var om du satt på väg till ARN och riskerade denied boarding...

Men visst, under vissa förutsättningar skulle det även kunna bli billigare!

De flesta länder är inte särskilt krångliga att få visum till, men ibland tar det lite tid!
Tack vare BC-forum, Lonely Planet och bekanta på UD så är nog den här resan väl genomtänkt och förberedd, så nej inga planer på denied borading imorgon. Visum-numret inlagt i Swiss-appen också!

Förövrigt väldigt bra och fin iPad-app Swiss har där man kan få massa info om resan och resmålet på ett snyggt sätt!

Ska bli intressant läsning!! åkte första klass till ARN med sj förra veckan. Det enda son var spektakulärt med 1a klass var att jag satt sjölv och att det var på övervåningen men knappast värt det om det vore dyrare

Enda fördelen med 1klass på regionaltåg är tillgång till SJ Lounge på Stockholm Central. Annars är det totalt värdelöst. Men jag antar att det blev billigare med 1klass denna gång, med halva priset kampanjen.

Har för mig att det inte ens var tänkt att finnas 1a klass på X40, men efter ett tag (någon propå ovanifrån eller någon stor kund?) så införde man någon halvmesyr. Är ingen fysisk skillnad jämfört med 2a klass, förutom klisterlapparna som talar om för personer på utsidan att det är 1a klass.

Swiss på Arlanda avgår ofta från gate 14 eller 16 och det ser ut som att man måste ta säkerhetskontrollen där det oftast är långa köer pga Norwegian. Idag inte, men den trevliga tjejen vid incheckningsdisken tipsade om att annars gå in den andra vägen och gå i korridoren bakom. Dock ingen Fast track när man flyger med Swiss från nån av säkerhetsingångarna på Arlanda, stämmer det?

Toppen