agehall
Medlem
Agehall:s referensram är att alla som flyger mindre än vad han själv gör flyger för lite.
Inte sant - jag flyger inte så mycket själv längre. Mitt resmönster är numera längre (i antal dagar) resor med lägre frekvens.
Agehall:s referensram är att alla som flyger mindre än vad han själv gör flyger för lite.
Så SAS kan alltid begränsa vad EuroBonus Gold får göra i sina egna lounger. Men de får inte begränsa vad t.ex. en Senator eller en Aegan Gold får tillgång till, åtminstone inte ner förbi vad som ingår i officiella Star-förmåner.
Vilken tur att man har två *G då...
Och Aeagan gnälls det mycket på, men i ärlighetens namn har jag bara sett en enda person som gått in i SAS lounger med deras kort. Skulle inte säga att de är ett stort problem.
Men hur kan man överhuvudtaget beskriva ett eventuellt framtida tillstånd i en Q&A på det här sättet? Det är ju en sak att meddela att fr o m årskiftet gäller nya regler, men nu står det ju inte riktigt så. Eller finns det någon rubrik/ingress som förklarar saken...?
Som någon skrev, t ex United begränsar tillgång till egna lounger av egna status medlemmar när de flyger USA inrikes.Men så länge EBG är lika med *A Gold och SAS egna lounger välkomnar *A Gold kan de väl inte utesluta EBG med en gäst då detta är officiell förmån? Eller tänker jag fel nu?
United skrev:A valid Star Alliance Gold membership card and a boarding pass for travel within 24 hours on an international1 flight operated by a Star Alliance member airline (does not have to be the same itinerary)
United skrev:A valid Star Alliance Gold membership card and a same-day boarding pass for travel on a flight operated by a Star Alliance member airline and departing from the same airport
Det finns några nyfikna medlemmar som gärna ställer frågor till andra loungebesökare, så det kan inte vara så stort problem, väl?Tror inte jag heller men minns de tidigare diskussionerna om lättheten att få guldkort med Miles & Bonus. I SAS egna lounger tror jag att en klar majoritet av besökarna är EBG/EBD. Vore intressant att se fördelningen dock.
Jag tycker det ser ut som en ren felskrivning. Annars ett väldigt märkligt sätt att kommunicera en planerad förändring.![]()
Informationskanalerna är väl inte synkade, artikeln kanske var tänkt att publiceras efter det att
informationen om förändringarna redan var publicerade på annat sätt.
Idag kan du köpa ett EBG, säljs och köps rätt så flitigt här på forumet.Tänkte om det var fler miles eller dylikt, om det var "svårare" att uppnå det.
Vi har lite olika referensramar. Jag anser att de som gör mindre än 200 flighter per år inte är en frekvent resenär. Gör man endast 100 flighter per år är det fortfarande inte ens svårt att tjäna in ett EBG...
Det ändrades 2010 eller 2011. Kommer inte ihåg vilket. Det var lägre i Norge och Danmark och harmoniserades därefter.
Inte konstigt ni har olika referensramar, då jag personligen tror du är rätt ensam i världen om den referensramen.Vi har lite olika referensramar. Jag anser att de som gör mindre än 200 flighter per år inte är en frekvent resenär. Gör man endast 100 flighter per år är det fortfarande inte ens svårt att tjäna in ett EBG...