Senaste nytt

Ny begränsning på antal lounge-gäster som EuroBonus Gold?

Det diskuteras även om Gold-medlemmar fortsättningsvis ska få ta med endast en gäst - oavsett om det är familj eller ej, men då endast till SAS business-lounger. (Dvs ej Gold-lounger eller Star-lounger.)
Vem diskuterar det och vem har berättat sådant för dig? Är det inte ditt personligt önskemål?
Jag har själv pratat med SAS loungepersonalen många gånger men de har aldrig nämnt sådant.

Singapore Airlines har gjort SilverKris Lounge (ej Star Alliance Gold lounge) lite exklusive genom att erbjuda KrisFlyer Gold lounge till andra Star Alliance Gold medlemmar.
Vill något Star Alliance flygbolag vill begränsa andra flygbolags Star Allince Gold medlemmar att använda sina lounger, tror jag att de måste erbjuda minst en lounge som tar emot andra flygbolags Star Allince Gold medlem.

Jag fick informationen av lounge-personalen i Oslo i förra veckan, men som jag skrev inledningsvis så är det obekräftat - och "nej" jag har inga personliga önskemål i frågan. Det som var exklusivt med lounger för några år sedan är i huvudsak borta idag.

Dock är jag tveksam till den ko-handel som ibland uppstår vid entrén till loungerna pga av olika förmåner som gäller vid olika tidsperioder osv - ingen har koll. Ett enkelt anslag på svenska och engelska vid entrén skulle göra att diskussioner undviks. Det går ju dessutom att köpa tillträde till SAS-loungerna.

Ja det kan man ju lugnt säga, numera händer det ofta att jag väljer bort loungen.
Kanske man vill åtgärda överbefolkningen med detta, tror dock inte att det räcker speciellt långt.

Isåfall skulle man väl inte släppa in gästerna om de betalar för sig.

However you are welcome to purchase additional lounge access for more guests

Hej,

Läste detta i Scandinavian Traveler idag, vad menas egentligen? Felskrivning?
Eller ska man ändra på hur Gold kan gästa in i SAS-lounger?
Idag kan väl EuroBonus Gold ta med antingen familj (max 4 personer) eller en gäst?
Spontant hoppas jag verkligen detta är en konstig felskrivning, en stor fördel av att man sliter ihop ett EBG under ett år är att kunna ge fru och barn lite trevligheter på Kastrup innan semestern. Devalvering...

Last edited:
Tänkte om det var fler miles eller dylikt, om det var "svårare" att uppnå det.
50.000 statuspoäng eller 50 SAS/Wideroe flygningar jämfört med 45.000 statuspoäng eller 45 SAS/Wideroe flygningar idag.
Det fanns inte möjlighet att få 20.000 statuspoäng genom att ansöka American Express SAS EuroBonus Elite kort förut heller.

Toppen