Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, United, Lufthansa
Kabinklass: Business (Eller om man säger Plus på SAS flighten
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Cancun CUN
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 220 000 totalt (använde 2 AMEX vouchers så 55 000 per person)
Skatter&avgifter (per person): 4872 kr x4
När: Juli 2015
Bokad: Juni 2015
Vi åker dit olika datum men har alla fyra har samma hemresa. Ser nu att det har öppnats upp två platser med Lufthansa i First via Frankfurt på vägen dit på det datum jag och tjejen åker. Hinner med samma plan från IAH till CUN så hotell mm påverkas inte. Kan i så fall antingen ta 6-planet på morgonen till Frankfurt och få 2 timmar i Frankfurt eller flyga eftermiddagen innan och ta en natt i Frankfurt för att få några timmar i förstaklass-terminalen. Vad tycker ni? Ska jag byta till first?
Om jag uppgraderar till first och det sen dyker upp tillgänglighet i First på hemresan, kan man byta till den efter avresa?
Jag har en del flighter i first så för mig känns det lite som det kvittar, har dock inte flugit first med Lufthansa. Men för tjejen skulle det bli första gången i first förutom en op-up med American Airlines mellan lhr-dfw i vintras. (Den kabinen var ju inte så spännande, dock väldigt trevligt gjort av cabin crew som då kom fram efter vi satt oss i business och sa att eftersom jag är BA Guld och de hade två lediga platser i First ville de gärma erbjuda oss dessa platser.)
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper