Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Air China
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Göteborg
Destination: Melbourne
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 220.000 / 2 = 110.000 per person. (amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 5900 SEK per person
När: Dec 2015
Bokad: Juli 2015

Visa bifogad bild 38301

GOT-CPH-CDG SAS Plus
CDG-PEK Air China F B777
PEK-MEL Air China C A330
MEL-PEK Air China C A330
PEK-CDG Air China F B777
CDG-CPH-GOT SAS Plus

Slutdestination är egentligen söderhavsöarna men jag lyckades inte hitta några award dit. Blir till att försöka hitta prisvärda biljetter från MEL och försöka uppgradera med poäng om det är möjligt.
Grattis! Men borde bli totalt 240,000 poäng, va?

Flygbolag: Thai airways
Kabinklass: Business, Economy, Business, Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Manila (MNL)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 140 000 för 2 personer (amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 5043 SEK x 2
När: Feb 2016
Bokad: Juli 2015

Nu gäller det att ha koll på när Thai släpper några Business Awards på TG 620
Det har alltid löst sig tidigare.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flygbolag: SAS, United, Lufthansa
Kabinklass: Business (Eller om man säger Plus på SAS flighten
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Cancun CUN
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 220 000 totalt (använde 2 AMEX vouchers så 55 000 per person)
Skatter&avgifter (per person): 4872 kr x4
När: Juli 2015
Bokad: Juni 2015

Vi åker dit olika datum men har alla fyra har samma hemresa. Ser nu att det har öppnats upp två platser med Lufthansa i First via Frankfurt på vägen dit på det datum jag och tjejen åker. Hinner med samma plan från IAH till CUN så hotell mm påverkas inte. Kan i så fall antingen ta 6-planet på morgonen till Frankfurt och få 2 timmar i Frankfurt eller flyga eftermiddagen innan och ta en natt i Frankfurt för att få några timmar i förstaklass-terminalen. Vad tycker ni? Ska jag byta till first?
Om jag uppgraderar till first och det sen dyker upp tillgänglighet i First på hemresan, kan man byta till den efter avresa?

Jag har en del flighter i first så för mig känns det lite som det kvittar, har dock inte flugit first med Lufthansa. Men för tjejen skulle det bli första gången i first förutom en op-up med American Airlines mellan lhr-dfw i vintras. (Den kabinen var ju inte så spännande, dock väldigt trevligt gjort av cabin crew som då kom fram efter vi satt oss i business och sa att eftersom jag är BA Guld och de hade två lediga platser i First ville de gärma erbjuda oss dessa platser.)

Flygbolag: SAS, United, Lufthansa
Kabinklass: Business (Eller om man säger Plus på SAS flighten
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Cancun CUN
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 220 000 totalt (använde 2 AMEX vouchers så 55 000 per person)
Skatter&avgifter (per person): 4872 kr x4
När: Juli 2015
Bokad: Juni 2015

Vi åker dit olika datum men har alla fyra har samma hemresa. Ser nu att det har öppnats upp två platser med Lufthansa i First via Frankfurt på vägen dit på det datum jag och tjejen åker. Hinner med samma plan från IAH till CUN så hotell mm påverkas inte. Kan i så fall antingen ta 6-planet på morgonen till Frankfurt och få 2 timmar i Frankfurt eller flyga eftermiddagen innan och ta en natt i Frankfurt för att få några timmar i förstaklass-terminalen. Vad tycker ni? Ska jag byta till first?
Om jag uppgraderar till first och det sen dyker upp tillgänglighet i First på hemresan, kan man byta till den efter avresa?

Jag har en del flighter i first så för mig känns det lite som det kvittar, har dock inte flugit first med Lufthansa. Men för tjejen skulle det bli första gången i first förutom en op-up med American Airlines mellan lhr-dfw i vintras. (Den kabinen var ju inte så spännande, dock väldigt trevligt gjort av cabin crew som då kom fram efter vi satt oss i business och sa att eftersom jag är BA Guld och de hade två lediga platser i First ville de gärma erbjuda oss dessa platser.)

Alltid värt att uppgradera till First! Efter avgång kan du inte ändra resan dock.

Tack för snabbt svar!
Får se om platserna finns kvar på måndag morgon när Tallinn öppnar.

Sen vill man ju i och för sig inte att tjejen vänjer sig för mycket vid första klass. Kan ju bli lite dyrt. Igår nämnde hon en flight vi gjorde i april: Den där vi satt så långt bak! Fattade inte vilken hon menade, visade sig att det var en flight mellan Tokyo och Doha med Qatar på en 787. Hon satt på rad 5...

Sen vill man ju i och för sig inte att tjejen vänjer sig för mycket vid första klass. Kan ju bli lite dyrt. Igår nämnde hon en flight vi gjorde i april: Den där vi satt så långt bak! Fattade inte vilken hon menade, visade sig att det var en flight mellan Tokyo och Doha med Qatar på en 787. Hon satt på rad 5...

Låter som ett monster - det finns F-kabiner som går till rad 5! Du får nog överväga lite seriös behandling mot FCS.

Tack för snabbt svar!
Får se om platserna finns kvar på måndag morgon när Tallinn öppnar.

Som andra sagt, boka First om det går! :)
Personligens kulle jag åka ner 1 dag tidigare för att få lite tid i FCT innan avresa.
Kan ju vara en bra "hållhake" också att hon får flyga med First, om ni ska kunan göra det på poäng framöver så behöver du ju också tjäna in poängen, troligtvis större förståelse för att man är borta på resor då, win win :)

Nu är Lufthansa First bokad mellan Frankfurt och Houston!
Gick väldigt smidigt med Tallinn denna gång. Svarade efter tre signaler (så jag slapp sitta och lyssna på den deppiga begravningsmusiken) och hon såg direkt tillgänglighet. Skatter och avgifter blev bara 89kr mer per biljett.
Hon kunde dessutom boka tre olika direktflighter med Lufthansa mellan Arlanda och Frankfurt dagen innan. Bokade 18.45 flighten. Varken SAS, ANA, Award Nexxus eller United visade någon tillgänglighet direkt, enbart med byten.
Vilket flygplats hotell i Frankfurt rekommenderas?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen