Senaste nytt

Fler plan, innebär det att 340 flyger vidare?

Axelzon

Medlem
@NotRyan det är bara Norwegian du klassar som fulflyg på den sträckan va? För min del är det endast ett komplement till alla semesterfirare som bokar resan själv istället för att gå på charter.. Det kan väl på fullaste allvar inte vara någon betydande del av affäersresenärer på dessa flighterna?

@Flying P Visst har kanske Thai en lägre kostnadsbas än SAS (jag vet faktiskt inte.. Men var hittar man Thai´s agressiva priser.. Jag har sökt allt ifrån Ekonomi - Premuim och business och tycker alltid Thai ligger i det övre katergorierna på prislistan.
 

Flying P

Medlem
@NotRyan det är bara Norwegian du klassar som fulflyg på den sträckan va? För min del är det endast ett komplement till alla semesterfirare som bokar resan själv istället för att gå på charter.. Det kan väl på fullaste allvar inte vara någon betydande del av affäersresenärer på dessa flighterna?

@Flying P Visst har kanske Thai en lägre kostnadsbas än SAS (jag vet faktiskt inte.. Men var hittar man Thai´s agressiva priser.. Jag har sökt allt ifrån Ekonomi - Premuim och business och tycker alltid Thai ligger i det övre katergorierna på prislistan.
Det är nästan ett axiom att Thai har ofantligt mycket låga fares tillgängliga via resebyråer. Detta är nivåer som SAS sällan har kunnat matcha, annat i deras enstaka kampanjer som var ännu färre på den tiden de flög till/från BKK.
 

Axelzon

Medlem
Konstigt... Då jag/firman bokar resor ( med en av landets största byråer) till Hong Kong eller Taipei är Thai mitt första val. Men både SAS och LH är alltid billigare.. Både ekonomi eller Business
 

Flying P

Medlem
Konstigt... Då jag/firman bokar resor ( med en av landets största byråer) till Hong Kong eller Taipei är Thai mitt första val. Men både SAS och LH är alltid billigare.. Både ekonomi eller Business
Ni kanske borde se över ert avtal? Vi använder American Express resebyrå globalt och delar avtal med en annan koncern, vet ej hur vanligt det är men det gör att vi globalt blir 50000+ anställda som tar del av samma rabatter.
Dock, dessa Thaifares jag syftar på är fares till just Thailand. Detta får man genom vilken resebyrå som helst i Sverige normalt sett, testa att ringa till fd. Odenresor tex (eller vad de nu hette).
 

Voyageur

Medlem
@NotRyan det är bara Norwegian du klassar som fulflyg på den sträckan va? För min del är det endast ett komplement till alla semesterfirare som bokar resan själv istället för att gå på charter.. Det kan väl på fullaste allvar inte vara någon betydande del av affäersresenärer på dessa flighterna?

@Flying P Visst har kanske Thai en lägre kostnadsbas än SAS (jag vet faktiskt inte.. Men var hittar man Thai´s agressiva priser.. Jag har sökt allt ifrån Ekonomi - Premuim och business och tycker alltid Thai ligger i det övre katergorierna på prislistan.

Thai har ensamrätt som allians på rutten ARN-BKK och sätter priser därefter. Jag tror inte TG räknar DY som någon direkt konkurrent med tanke på deras höga och stabila prissättning.
 

Axelzon

Medlem
Men den sträckan är ju enligt Flying P en av de sträckor man hittar billigast pris hos Thai.. Oberoende var den bokas har de inte samma upplägg från CPH där jag som skåning utgår ifrån.
 

Flying P

Medlem
Thai har ensamrätt som allians på rutten ARN-BKK och sätter priser därefter. Jag tror inte TG räknar DY som någon direkt konkurrent med tanke på deras höga och stabila prissättning.
Ensamrätt på rutten? Knappast. Enda som flyger direkt idag förutom Norwegian? Ja så är det.
 

Johan Hbg

Medlem
Konstigt... Då jag/firman bokar resor ( med en av landets största byråer) till Hong Kong eller Taipei är Thai mitt första val. Men både SAS och LH är alltid billigare.. Både ekonomi eller Business
Samma för mig. På den tiden jag var mycket i Singapore, från cph, så var thai via bkk aldrig ett alternativ. Vansinnigt dyra jämfört med sas och sg. Väldigt märkligt med tanke på vilka löner de har i Thailand. Men tydligen åker folk med dem ändå.
 
Toppen