Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Det var OY-JZV jeg var ombord i; hvor vi fikk kaffe, vann, hyggelige ansatte og seter som var freshe :) Det har SAS-branding utenpå.
OY-JZV har lila -polyesterbrokad-tyg på sätena, de är dammiga och luktar gammal rök. Den har även minst 3 sätesryggar i plus som faller bak när man lyfter armstöden. Dessutom är det detta plan som sitsen på 19D var helt lös på och nu är lagad med dubbelhäftande tejp. Planet har även trasiga paneler på babord sida i bakrekabinen som vibrerar och gör ett högt missljud vid marschfart. Planet måste dessutom ha en hög attack vid start och ladning vilket leder till kraftig reaktion vid bara lite turbulens. Platserna 20A, 20C, 19F och 19A saknar dessutom minst 9 cm i benutrymme mot de andra. Detta är alltså ca 30-50% av tillgängliga Plussäten i kabinen.

Att den är sas målad är endast sminkning av en gris.

ps. jag åkte med den följande flighter denna vecka. 10/6 VBY-ARN 06:40, ARN-VBY 18:00; 11/6 VBY-ARN 06:40 så jag tror jag vet

Lilla tøyseter? o_O Etter min husk var de lyst beige / creme-fargede? :p

Ang turbulens må jeg bare si meg uenig, men det er jo en subjektiv sak. Jeg har ikke hatt fryktelig mange ATR72-turer, men med tanke på hvor fullstendig galskap det var ombord i flybe sin spillernye ATR72 så var jeg livredd før jeg gikk ombord i JZV. Det var ikke noe ille i det hele tatt, og jeg har overfølsomhet for turbulens (dvs at jeg kan oppleve turbulens når ingen andre gjør det).

Detta är OY-JZV innan den var ner i CPH och "lagades lite"
tray_table_1.jpg Tray_table_2.jpg Tray_table_3.jpg Tray_table_4.jpg

Toppen