Senaste nytt

Får aldrig mina Eurobonuspoäng efter hyrbil, trots flera påminnelser

Det är ju för-smurfat att det ska vara så svårt att få in poäng på rätt sätt.

Tänkte på tex Coop och Nordic choise, där man får in sina poäng i realtid efter avslutat "köp" bättring uthyrnings branchen!
Ja, hur svårt kan det vara egentligen... Hade någon löst det hade jag blivit trogen kund direkt (förutom om det varit Hertz då) :)

Har just gjort ett ärende till AVIS, hyrde bil 4 dagar i december, skulle ha fått 4000p, fick 1000p.
Det är ju för-smurfat att det ska vara så svårt att få in poäng på rätt sätt.

Tänkte på tex Coop och Nordic choise, där man får in sina poäng i realtid efter avslutat "köp" bättring uthyrnings branchen!

Efter någon timme så fick jag ett ärendenummer från Avis från adressen customersupport@avis.co.uk passade på att maila ett förtydligande vad jag ville ha. en dag senare så fick jag följande:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

customersupport@avis.co.uk

If complain:
then transfe mail => dev/Null

typ...

Underbart sätt att slippa klagomål

Mot bättre vetande gick jag på det här erbjudandet, naturligtvis blev det bara 1k och inte 4k.
Mail till Avis som beklagadde och sa att de skulle sätta in ytterligare 3k, jaha poäng fick jag snabbt
men bara 2k, nytt mail till Avis som skyllde på SAS men de sista poängen kom samma dag i alla fall.

Avis.jpg

Tack, det hade jag förträngt, var ju värdens jobb att få in dem. Ska nog aldrig mer hyra av avis för poängen...

Min samlade erfarenhet säger att det i princip aldrig fungerar med poäng från hyrbilsfirmor. Hertz är helt omöjliga och det lönar sig inte att kontakta kundservice.

Toppen